Dag 7 & 8 Leaving Las Vegas → (Iron Lion) Zion

Door De Borker Gortjes ontdekken de VS - 21-08-2018 06:38

Na een nachtje Strip toch even proberen uit te slapen. Best wel lastig met dat lawaai van de airco, maar alles went. I.i.g wel lekker koel. Ontbijtje er in, tankje volgooien en op naar Zion NP, of eigenlijk de Watchman Campground, wat vlak binnen de ingang van Zion ligt.
Onderweg op highway 15 richting Salt Lake City een piepje……. Wat zou er nu weer aan de hand zijn met ons campertje. Kennelijk staat de gas- en rookmelder iets te strak afgesteld, want toen we gestopt waren en weer weg reden was het piepje weg.

Mooie plek wederom met fire pit, stroom en picknicktafel. Zion NP is uitsluitend toegankelijk via een shuttlebus, dus die hebben we die middag maar even genomen om het park te verkennen. De rest van de middag nog even lekker uitrusten in de Virgin river

’s Ochtend vroeg er uit om de Narrows te verkennen. Dit is een trail dwars door diezelfde Virgin river. Indrukwekkend en adembenemend, de foto’s spreken voor zich. De oorspronkelijke indianen noemen het niet voor niets ‘rechtop land’. Zoals je op de foto’s kunt waarnemen, hebben de bergen een roodbruine kleur. Er zitten veel ijzermineralen in de grond waardoor bergen er nogal roestig uit zien. Lopen door de Narrows is super leuk. We zijn ongeveer 1,5 uur de rivier gevolgd, waarbij je door het water loopt.

Vervolgens zelfde tochtje retour en weer terug naar de parkeerplaats om te gaan lunchen en de RV weer aan te trappen om onze reis te vervolgen richting Bryce Canyon, naar Ruby’s Inn RV-Park. Druk programma, al ervaren we het zelf niet zo. Kennelijk zijn we erg relaxed.

Voor het eerst regen tijdens onze vakantie, al mogen die paar spetters die we onderweg hadden de naam regen niet dragen.

’s Middags aangekomen en nog even in de hottub geplonsd. Lijkt wel of we thuis zijn. ’s Avonds nog even een fikkie stoken, kaartje leggen, en morgen de Bryce canyon gaan verkennen. Shuttlebus vertrekt vanaf de camping, dus we worden weer op ons wenken bediend.

Afhankelijk van onze internetverbinding melden wij ons weer.