Eind goed, al goed

Door Dien en Ruud - 25-04-2018 18:42

25 april

We zitten nu op het vliegveld in LV. Gisteren heb ik de hotelkamer nog geprobeerd een verslag over Las Vegas te maken. Maar of je nu in een natuurpark zit of in één van de hoge hotels, maar WiFi werkte daar ook niet. Ik had al een stuk geschreven op een aparte pagina va Tioga, maar dat is niet opgeslagen, dus gaat het allemaal overnieuw.

Gisterenochtend de camper bij de verhuurder afgeleverd. Dat was keurig geregeld. We hadden ruim 800 km meer gereden, dan het afgesproken aantal. Het kleine plekje van het verkeerd insteken bij het benzinestation werd niet belangrijk gevonden, dus zonder verzekeringskleerscheuren alles afgewikkeld. Toen met de shuttle naar het hotel, waar we te vroeg aankwamen. Voor $30 extra konden we direct op de kamer, anders pas om 13.00 uur. We zijn maar een eerste rondje in de hitte in LV gaan doen. Niet meer te vergelijken met onze historie. We wilden wel graag gaan douchen, want op de camping in LV was het een smeerboel. Toen we het hotel rond inchecktijd binnen kwamen stond er een rij van hier tot de Strip. Gelukkig zag ik een incheckmachine en daar heb ik gebruik van gemaakt. En wonder boven wonder het werkte.  Aan het eind van de rit kwamen twee kamer- keycards uit de machine. Alles bij elkaar in een paar minuten gepiept en wachten in de rij zou bijna een uur hebben geduurd.

Na het douchen een tweede ronde door LV gedaan en een hot dog gegeten in een overdekt winkelcentrum. Bijna alle winkels en restaurants bevinden zich in hotels of overdekte malls. De straat oversteken doe je bijna niet meer bij een voetgangersoversteekplaats, maar via een roltrap omhoog en dan over een brug en dan weer met een roltrap naar beneden. Door de hitte toch nog maar even naar de kamer en rond 18.00 uur een derde ronde om de bekende hotspots te gaan bekijken. Nou, wat je zoal ziet onderweg is niet te beschrijven. Langs de Nederlandse kust, zie je de mensen niet  zo slecht en schunnig gekleed gaan. We kregen trek in onze Roast rib steak en die hebben we gevonden. Heerlijk!,,, Alleen eigenlijk te veel, ondanks de kleinste portie die we hadden. Op tijd naar bed. Vanmorgen vroeg naar het vliegveld en hier ontbeten. We hoefden geen schenen uit te doen, omdat we 75+zijn, maar mijn kleine zakmesje, kleiner dan 6 cm mocht niet mee. Had ik al diverse keren en ook op de heenweg zonder problemen door de controle gekregen. Maar ja je kan maar beter toegeven, dan stampij maken.

We hebben genoten van de spontane reacties op onze verhalen en foto’s, maar we moeten een ieder teleurstellen: we gaan beslist geen camper kopen, want we geven zeker na deze ervaring de voorkeur aan onze caravans”

Over een uurtje gaan we de lucht in en komen morgen ochtend moe, maar tevreden in ons heerlijk landje