Op weg naar Schiphol

Door Dien en Ruud - 08-04-2018 04:12

4 april 2018

We zijn rond half twee vertrokken naar het Ibis hotel op Schiphol. We kregen vooraf een hotelbevestiging en hebben de route map aangeklikt.

In Assen eerst  volgetankt, maar dat overkomt ons weer: de afslag van het pistool werkte niet, dus een golf diesel spoelde langs de auto. Stonk lekker toen ik instapte. De Miep map deed zijn best, alleen zij leidde ons  in de nieuwe wegen rond Amsterdam, waardoor we dachten, dat we vast reden. Inderdaad we werden naar van der Valk gestuurd.

Oude reservering; dus toen maar zelf ingesteld en dat ging goed. Nette kleine kamer en wat gegeten.

Rond half acht met de bus naar Schiphol. We waren nu zo vroeg, dat het inchecken een fluitje van een cent was. De reis op zich goed verlopen en rond twee uur lokale tijd in Chicago. Daar weer een heel circus om door de douane te komen, foto en vingerprints hier, foto en vingerprints daar. Dat alles duurde ruim vijf kwartier.

Op naar de hotelshuttle bus. Het busje had het goede adres op de zijkant en bij navraag of hij naar het genoemde hotel ging,  bevestigde de. chauffeurj dat. Eenmaal gezeten en wel, bleek het een busje voor de parkeergarage op dezelfde weg te zijn. Dus weer terug naar het vliegveld. Alleen zette hij ons op een andere hotelshuttle stopplaats af.  Na flink wachten het hotel gebeld waar de bus bleef. Jullie begrijpen het al, het was de verkeerde plek. Maar na een kwartier kwam de bus toch en nu zitten we op de kamer in het hotel effe wat uit te puffen. Ondertussen begon het lichtjes te sneeuwen, dus morgen afwachten.

We gaan even kijken of we een kunnen snack halen voor het slapen; het is nu 18.00 uur, maar bij jullie nu 01.00

Dus lekker  roeg naar bed

Morgen vroeg om 06.00 uur met de bus naar de camping bij de fabriek, om de RV op te halen.

VRIJDAGMORGEN

Het ontbijt in het hotel was voor Amerikaanse begrippen heel goed. Om 06.00 uur stond de bus klaar. Nou, we gingen met zo’n 60 man op weg naar de camper ophaalplek. Onderweg zagen we.   vele constructiebedrijven, die allemaal campers, trailers en zelfs caravans bouwen. Alleen die caravans zijn niet te vergelijke met de Europese. De tocht duurde ongeveer twee uurtjes. Bij aankomst op de camping, van waar de overdracht plaats ging vinden stonden zo’n 25 campers in alle maten.

Rond half een waren we aan de beurt voor het papierwerk en kwart over een werden we naar onze camper gebracht. Nou dat was effe schrikken. Voor de mensen, die naar Las Vegas zouden gaan stonden die kanjers van 10 meter met uitschuifbare zijwanden  klaar. Na de uitleg van alle toeters en bellen de koffers uitgepakt en de dozen van de verhuurder  ingeruimd. Maar als je deze campers nu vergelijkt met de caravans in Europa, dan zijn de laatste veel praktischer ingedeeld, maar we moeten het er maar mee doen. Bovendien zuipt ie als een tempelier, dus we moeten frequent tanken.

De man die alles regelde maakt ons blij met de mededeling, dat het de komende drie dagen zou stormen en sneeuwen.

Toen zo  alles uitgepakt en ingericht was zijn we naar de Walmart gereden, om de eerste levensmiddelen in te slaan. We woeien zowat van de weg en dat met een onbekend vehikel. En koud dat het was....... rond het vriespunt en jullie hadden mooi weer in Nederland.

En er moest ook iets geregeld worden voor de WiFi. Met de iPhones was moeilijk. De beste optie was om een simpel telefoontje te kopen met onbeperkt bellen in de US. Maa ook een Sim met onbeperkt data gaf veel vrijheid.

Op de camping gekomen, de tablet geïnstalleerd, maar ho maar. In de winkel klopte alles, maar hoe dan ook het lukte niet. Richard zal wel zeggen, je moet oude mensen niet met dat speelgoed laten spelen.

Vanmorgen dus terug naar Walmart, maar nu werkt het perfect en laat we de WiFi permanent aanstaan.

Tegen de berichten in was het zonnig en pas later op de dag een straffe wind

De routeplanner werkt nu ook luid en duidelijk. Vandaag was dus eigenlijk onze eerste echte trip dag en om 6uur op de camping aangekomen. Kunnen we dadelijk het eerste verslag versturen.

Door de WiFi luisteren we naar Ned 1op de radio app.

De  foto’s komen nog, we gaan nu slapen en we zien morgen weer. De foto bij dit verhaal Is niet weg te halen, Maar het verhaal is het belangrijkste