Dag 5,6,7,8 in Canmore

Door Holthuisjes - 10-08-2017 17:30

Maandag 7 Augustus zijn we naar Canmore vertrokken via een weg door de Rocky mountains. Jaap, Lindsay en Victoria waren ook mee.Jaap had een mooie route uitgekozen. Van Edmonton naar Red Deer over Highway 2. Vervolgens bij Red Deer richting naar Rocky Mountain House. En onderweg even iets gegeten bij A&W. (burgers). Kennelijk waren veel Canadesen een weekje of weekendje weg geweest, want er kwamen veel campers, caravans en pick-up met (camper) trailer vanuit de andere richting. Wat een gigantische dingen, daar past een nederlandse carvan 2 of 3 keer in en dan hangt er soms ook nog een trailer met een speedboot achter. Bij een meertje aan de Cline river zijn we even gestopt, prachtig uitzicht over het meer en kristalhelder water. ... maar wel koud! Toen verder over over de Icefields Pakway richting Lake Louise.... en natuurlijk hadden we geluk er stond een hele familie "bighornsheep" grotehoorn schapen langs de weg. Prachtig.. en nu nog een beer zeiden we voor de grap.... en ja hoor 2 minuten later zagen we onze eerste beer in het wild. Hij liep ande de andere kant van de snelweg en gelukkig zijn de snelwegen afgezet met hekken, Wat een geluk!

Lake Louise is een prachtig meer met daarbij een gigantisch hotel. Het was wel erg toetistisch, honderden mensen willen een foto van dit prachtige meer en het is dus zoeken naar een plekje om een mooie foto te maken. Vervolgens hebben we met zijn allen gegeten in het hotel en daarna naar ons eigen hotel Ramada in Canmore gegaan en hebben daar lekker geslapen.

Op dinsdag zijn we naar Banff gereden. Het is hier ook top drukte, een heel mooi plaatsje maar ook heel toeristisch. Eerst zijn we naar het Fairmont Springs hotel gereden; een gigantisch hotel voor de rijken der aarde. Maar je hebt dan ook wel wat. We mochten er gewoon naar binnen en hebben een half uur lang op het teras gekeken naar het fantastische uitzicht. Achter het terras was een grasveldje met allerlei spelletjes, en daar konden we even cuppen... Na het hotel bezoek zijn we verder gereden naar de gondel richting Sulpher Mountain. Het was weer erg druk, er stond een rij voor de kassa en we schrokken van de prijs. $62,- voor een ritje  (van 10 min.) met een gondel. V We hadden gelijk geen zin meer, wachten tussen alle toeristen en zo'n dik bedrag neertellen... daarvoor zijn we iets te verwent wellicht...Dus zijn we even naar de hotsprings gelopen, dit is maar een paar honder meter van de gondel. De zwavel geur komt je tegemoet. Het is wel leuk om even te zien dat er heet water van de berg af komt, maar het was een warme dag dus we hoefden niet zo nodig in het hete water te zitten. We besloten om even wat te lunchen in Banff en zijn vervolgens naar een park gereden aan de rivier. Het water is super helder en mooi blauw van kleur... dus zwembroek aan en ... brrrr KOUD.. even dippen. We hebben hier de rest van de middag doorgebracht, beetje frisbeën en af en toe een frisse dip in het water. Aan het eind van de middag brachten we nog een bezoekje aan het Buffalo Nations Luxton Museum. Waarin de geschiedenis van de indianen en bizons verteld wordt. De kids vonden het interessant en leuk. In Canmore hebbben we s'avonds gegeten bij Rocky Mountain Flatbread. (soort pizza's) Heerlijk gegeten! Prima plek! Natuurlijk moesten de kids ook nog even zwemen. Dus met de boys naar het zwembad in hotel ramada, het bad is max. 5 bij 10 meter dus stelt niets voor .. maar de glijbaan is fantastisch, dus 50 x van de glijbaan en toen zijn we moe weer richting de hotelkamer gegaan.

Op donderdag zijn we naar het Wolfdog sanctuary geweest en hebben daar wolfhonden gezien. ze zijn niet volbloed wolf, maar hebben een % wolfsbloed in zich. bijzonder om te zien. Wouter en zijn broertjes hebben heel veel foto's gemaakt. Daarna kwamen we langs een stuwmeer en daar hebben we in het ijskoude water gezwommen en rondgelopen langs de oever. Jeroen vond een drijvende boomstam en gebruikte deze als Canoe! Erg lekker opgefrist en daarna in Canmere 's avonds gegeten.

Vrijdag zijn we vertrokken we naar Jasper en Jeroen had een hele expeditie uitgezet voor ons om aan bezienswaardigheden te zien. Eerst kwamen we langs

Eerst wilden we nog langs de hot springs, maar de tank was bijna leeg dus maar niet het risico gelopen.