Van Rapid City naar Cheyenne

Door Bert Karst - 13-08-2016 05:35

Gisteren in Rapid City besloten hoe we zouden rijden. Naar Rocky Mountains National Park was iets te ver voor 1 dag dus maken we een tussenstop in Cheyenne . Een stad waar niet veel te doen is maar mooi op de route ligt . Een hotel was snel geboekt. S,avonds op de camping zaten we net aan ons kampvuurtje kwamen onze buurt kinderen bij ons of we een oplader hadden voor de Samsung hun telefoon was dood en ze moesten bellen want hun opa had een ongeluk gehad met de motor. Met onze omvormer en Jochems oplader was het snel geregeld.Ze waten met hun opa en oma op vakantie (11 en 14 jaar) en waren met hun naar Stugis de motor Rally . Ze wilden op de camping blijven terwijl opa en oma nog even gingen toeren. Nu was opa met de motor gevallen en ze moesten vrienden bellen die hen kwamen ophalen omdat oma bij opa in het Ziekenhuis moest blijven. Wat vervelend en sneu voor ze . We hebben ze even bij ons laten wachten en bij het kampvuur ontspanden leuke verhalen over het verschil tussen hen in The USA en onze kinderen in Nederland . Gelukkig keregenze goed bericht dat opa alleen gehecht hoefde te worden en OK was. Gelukkig waren ze wat bij gekomen van de schrik en later op de avond kwamen vrienden uit de buurt hun ophalen. Misschien is het toch beter dat de motorrijders hier een helm moeten dragen. Gek genoeg is dat niet verplicht hier. Je ziet dus veel mensen met een pet op of wapperende haren (zonder helm) en dan ook in een T-shirt . Geen beschermende kleren.

De volgende dag inpakken en de tent ( onze 4 persoons van de trekpleister) achtergelaten op de camping. Nog even geïnformeerd hoe het met opa was. Hij liep met hechtingen in zijn hoofd en vele schaafwonden weer op de camping . Hij heeft veel geluk gehad. Gevraagd of hij nu toch niet een helm op wilde . Nee je geeft je gevoel van "vrijheid " niet op was het antwoord!!! ......

Onderweg naar Cheyenne gestopt .....

( terwijl ik dit schrijf loopt Dafne Schippers de 100 meter even zien ... Goed gedaan) t' is hier nu 21.15 uur dus iets gunstigere tijden dan bij jullie . Alleen zenden ze niet alle Hollanders uit.

...... Waar was ik gebleven o ja we stopten even bij Fort Laramie. Een Fort met gebouwen uit 1885 gerestaureerd . Gesticht bij de verovering van het Land . Alles was in oude staat de slaapzalen van de manschappen , keuken , eetzalen , winkel ed . Erg leuk om te zien. In de oude Saloon iets gedronken. We dachten dat het een soort prikdrankje was mar was niet te drinken. Mooie flesjes maar buiten hebben we het toch maar weg gegooid. Rond half 5 kwamen we bij het Hotel aan . Nou ja Hotel meer een soort Motel. Vergane glorie . Nadat we hadden ingecheckt bleek het maar matig te wezen. Een deel stond leeg en van binnen was het niet al te schoon. De bedden wel gelukkig . Gelukkig is het maar voor 1 nacht . Dus wat eten en tv kijken en slapen . Morgen verder naar de RockyMountains National Park en door naar Denver .