Yosemite, San Francisco (1)

Door J.P. Vreeswijk - 07-05-2016 06:08

Na Death Valley waar het ruim 35 graden was, stond de woensdag in het teken van de lange rit naar Yosemite National Park. Onderweg een enkele stop om de benen te strekken en wat te eten of te drinken, meer valt er over deze lange reis niet te melden. Aan het einde van de middag, tegen de avond rijden we het prachtige Yosemite National Park binnen. Ons onderkomen is dit keer geen luxe hotel maar een tent. Heel erg basic. Na van de eerste indruk te zijn bekomen gaan we een eenvoudig hapje eten in een van de restauraties van het kampement. 's Avonds zitten we nog een poosje gezellig in de lounge met de andere kampgasten.

De nacht is erg koud geweest en we leggen vast extra dekens klaar voor de volgende nacht. Na het ontbijt nemen we de shuttlebus en gaan naar de Mirror Lake. Een mooie wandeling door een dennenbos en langs het water brengt ons bij het meer. In het water zie je de spiegeling van de hoge rotsen die om het meer heen staan. Erg mooi. Terug naar de shuttlebus. We drinken eerst wat bij de Deghli om daarna met de bus door te pendelen naar de Yosemite Falls. Hier maken we een korte rondwandeling om de waterval vanuit verschillende punten te bekijken. Vanuit deze wandeling was alleen het onderste deel van de waterval zichtbaar. De volgende bestemming die we aandeden was het luxe hotel. Hier hadden we in de buurt op de kaart ook nog een waterval zien staan. Die was er inderdaad op korte loopafstand en met een klein klimmetje zagen we de waterval van dichterbij. Na de lunch in de Deghli (lekkere sandwiches) hebben we de bus terug naar de parking genomen. Hier namen we de auto op weg naar de Tunnel View. Onderweg nog een fotostop met uitzicht op de Bridalveil Fall. Bij de Tunnel View was de teleurstelling groot toen het zicht door dichte mist werd belemmerd. Maar never give up..... een paar minuten later trok de mist wat weg en was het uitzicht absoluut de moeite waard en de teleurstelling verdwenen. Onze laatste bestemming was de Bridalveil Fall. Ook weer een prachtige waterval, waarvan je behoorlijk nat werd bij de aanblik ervan vanaf het uitkijkpunt. Alles gezien en gedaan hebbende zijn we teruggekeerd naar het tentenkamp. Beren hebben we er niet gezien, maar het was best gezellig en druk in de lounge waar we een grote pizza met zijn drieën hebben gedeeld. Inmiddels hadden we ook een flinke regen- en hagelbui op ons dak gehad.

Met weer een eenvoudig ontbijt verlaten we Yosemite. We rijden nog een flink stuk door het park heen en zien onderweg naar de uitgang wederom een mooie waterval. Na een paar uur rijden, rijden we over een grote tolbrug San Francisco binnen, tevens de eindbestemming van onze reis. We checken in in ons hotel en brengen de auto terug naar Alamo. Na een laatste blik op onze huurauto gaan we te voet verder in de richting van de Fisherman's werf. Vandaaruit lopen we naar pier 39 en kijken onze ogen uit. De zeeleeuwenkolonie op pier 39 blijkt enorm te zijn, grappig om te zien. We eten in een oud Italiaans visrestaurant met uitzicht op de Fisherman's wharf. Daarna lopen we door de steile straten van San Francisco terug naar ons hotel.