Bryce Canyon, Las Vegas en Death Valley

Door J.P. Vreeswijk - 04-05-2016 05:43

Na een ontbijbuffet dat zwaar tegenviel voor heel veel geld, stappen we in de shuttlebus, het Bryce Canyon National Park in. We rijden tot het verste punt, Bryce Point. De trim trail naar Inspiration Point is dicht wegens werkzaamheden, dus na een poosje rondkijken nemen we de volgende bus naar de volgende halte. Hier is het uitzicht nog mooier. De halte die hierop volgt is Sunset point en hier kunnen we een stukje naar beneden via de Navajo Trail. Voor mensen met dieptevrees is deze wandeling een uitdaging, maar het was absoluut de moeite waard. Inmiddels was het alweer hoogste tijd voor de koffie, wat we bij de Bryce Lodge konden bestellen. We bekijken nog het Sunrise point en daarna nemen we de bus terug naar de halte bij ons hotel. Na de lunch stappen we in de auto om de rest van het park te bekijken. We rijden naar het verste punt, Rainbow point. Hier ligt nog sneeuw, maar dat mag de pret van het mooie uitzicht niet drukken. Op de terugweg stoppen we nog op verschillende uitkijkpunten waar we ook steeds dezelfde mensen tegenkomen. Aan het einde van de middag zijn we terug in ons hotel. We eten hier bij de fastfood diner een lekker broodje.

De volgende dag rijden we zonder het ontbijtbuffet van het hotel weg. Aan het einde van de weg blijkt een leuk restaurant te zitten, Cowboy Ranch House. Hier bestellen we van de kaart een heerlijk ontbijt. Pancakes, gebakken eieren en een omelet. De magen zijn gevuld en de reis naar Las Vegas kan beginnen. Onderweg treffen we weer een leuk restaurant voor de lunch dit keer. Ook hier eten we heerlijk. Als we Las Vegas naderen is het nog redelijk vroeg en we besluiten door te rijden naar de Hoover Dam. Een indrukwekkend bouwwerk dat in de jaren 30 is gebouwd om werklozen aan het werk te krijgen. Rond half 5 zijn we in Las Vegas en checken we in in het Excalibur hotel. We hebben redelijke kamers op de 9e verdieping. Na ons te hebben geinstalleerd bekijken we eerst het hotel zelf en gaan daarna naar buiten de Strip (Las Vagas Boulevard) op. Het is warm weer en we dineren lekker op een terras ergens in de buurt van hotel New York. Na het eten lopen we een flink eind de Strip af en we kijken onze ogen uit. Bij de Starbucks drinken we een cappuccino en we lopen nog een flink stuk verder. Even voorbij Paris steken we over en wandelen aan de andere kant van de weg terug naar ons hotel. Eenmaal terug wagen we een klein gokje in een van de vele gokautomaten en sluiten de avond af met een heel klein winstje.

Dinsdags verlaten we Las Vegas. We gooien de tank vol en zetten koers in de richting van Death Valley. Onderweg stoppen we in een klein gehucht met de naam Indian Springs voor een bakkie koffie. Aan het begin van de middag rijden we Death Valley National Park binnen. Al snel bereiken we het eerste uitzichtpunt, Zabriskie Point. Na een korte klim hebben we van bovenaf een magnifiek uitzicht. Vooral de vele kleuren in Death Valley maken indruk. We rijden door naar het Visitor Center voor een park map en in Furnace Creek Ranch lunchen we. 's Middags rijden we nog een stuk de andere kant op. We lopen de Golden Canyon een stukje in, ook weer een indrukwekkende wandeling. Hierna rijden we naar Badwater Bassin, een enorme zoutvlakte op het laagste punt van Amerika, 85,5 feet onder zeeniveau. We proberen de schaatsen uit, maar komen door het zoute oppervlakte niet erg ver. We nemen de weg terug en rijden een mijl of 7 de eenrichtingsweg Artist Drive over, ook hier zijn we weer onder de indruk van de verscheidenheid aan kleuren van de rotsen. Aan het einde van de middag zijn we in ons hotel en nemen een duik in het warme zwembad. Ook het diner in het restaurant hier op de Furnace Creek Ranch is ons prima bevallen. Na het eten kunnen we nog lang op ons terras zitten, want de temperatuur is nog niet veel gedaald. Death Valley doet met ruim 38 graden zijn naam eer aan.