Dag 18 (07-04) Zion National Park (UT)

Door Koos Bakkum - 12-04-2016 05:51

Vanmorgen vertrokken vanuit het warme Las Vegas naar Zion. We hadden geen reservering dus moesten we weer op tijd op een camping zijn om voor twee dagen vast te leggen. Het werd Zion canyon campground RV resort. Was een mooie camping met uitzicht op de massieve bergen. De shuttlebus stopte voor de campsite. We zijn eerst naar het visitorscenter geweest om een beetje te bepalen welke trails we wilden gaan lopen. Bob wilde graag de volgende dag Angels Landing gaan lopen. Vanuit het visitorscentrum zijn we eerst met de shuttle naar het eindpunt gereden en daar aangekomen hebben we de Riverside walk gelopen. Een vrij makkelijke tocht van 3,5 km die grotendeels langs de virginriver liep. Deze trail liep tot aan de Narrows maar die was nog gesloten vanwege het te snel stomende water. De natuur om ons heen was werkelijk prachtig. Enorme rotspartijen in alle kleuren en maten. Daarna hebben we de Weeping Rock trail gelopen die wat zwaarder was. Deze liep steil omhoog naar een druipende rots en van daaruit een prachtig uitzicht op de vallei. Koos werd een beetje ziek erg hoesten pijn in zijn keel hij is naar de camper gegaan, en wij hebben met zijn drieën naast de campsite heerlijk op een terrs van een restaurantje gegeten. Arme Koos.