Inleveren motorhome en dagje PhoenIx

Door Charel Wolvekamp - 09-08-2015 05:32

Dag 20                      s Morgens waren we allemaal op tijd wakker. De hele nacht had de airco aangestaan en dat maakt een hoop herrie. Nick had zijn koffertje als eerste ingepakt. En zo volgden we allemaal. We zochten tussendoor ook nog naar de wc sleutel die we op deze campground kregen. Char had hem als laatste gebruikt, maar waar hij die gelaten had....gelukkig moest toch ons hele huis leeg, dus we dachten hem nog wel te vinden. Nou mooi niet. Voor de laatste keer op weg naar het inlverpunt, dezelfde als het afhaalpunt. De wegen rond Phoenix zijn ook enorm. 4 banen naast elkaar. En heb je een baan gekozen dan blijf je daar. Je kunt dus zowel links als rechts ingehaald worden. Ik moest nog ff mijn make-up  bijwerken en dook in mijn beautycase. Na wat parfum opgedaan te hebben en mijn dagcrempje, vond ik daarin de sleutel. Voor ons allemaal een raadsel hoe die daar nóu in terecht is gekomen. We waren er lekker op tijd. Leverde de camper in en gingen met de taxi naar ons hotel. Daar aangekomen zochten we uit wat er inde omgeving nog leuk was te bezoeken, en we gingen richting Old scottsdale. Allereerst zochten we een eettentje, en we vonden Bucca di Beppo. Een Italiaans restaurantje. Het restaurant bestond uit meerdere ruimtes die helemaal vol foto s hingen en supergezellig ware  ingericht. Zo was er ook een kamer met allemaal foto's van de paus en ook een boegbeeld van hem op tafel in een kaasstolp. Echt grappig. We aten weer heerlijk en veels te veel, en keken samen terug op de 3 weken. Het is inderdaad omgevlogen. In het begin van onze vakantie hebben we wel het allermooist gezien, de pracht van de Natural Parcs sprak ons allen het meest aan. In de steden was het een beetje te druk naar ons zin, maar goed, in Bergen op Zoom loop ik ook het liefst op doordeweekse dagen. Ik denk dat heel onze fam dat inmiddels heeft. Gekscherend zeiden we in die parken " gaan we weer stenen kijken", maar achteraf waren dat toch de meest waardevolle momenten om daar met zijn vijven van te genieten. In de restaurants krijg je overal water bij, gewoon zonder dat je er om vraagt, de bediening is mega vriendelijk, en wanneer er een  nieuwe serveerster aan je tafel komt, wordt die eerst door de ander voorgesteld. Als je niets meer besteld komt de rekening ook snel, er wordt dan bijgezegd " no rush ", maar goed. Vonden wij geen probleem. In dit laatste restaurantje melden we ons ook weer San bij de frontdesk en deze dame bracht ons door de kitchen naar onze plek. Wij met zijn allen roepen, " hè, door de keuken  ", maar we werden netjes begroet door de kok en konden gelijk ff zien of alles netjes schoon was.

Nick en Nino hadden bij het binnenkomen van het winkelgedeelte al weer teveel paarden gezien en gingen daarom naar een bar waar luidde muziek uit kwam. Het bleek daar happy hour. Ze keken hun ogen uit naar de mooie Amerikaanse meiden die daar rond liepen in fietsbroekjes met zéér korte pijpjes en strakke hempjes, hahahaha. Char was het ook snel beu, die had buikpijn en Madelief en ik gingen dan ook maar braaf mee. We zaten nog een tijd te wachten op onze taxi, daar ze er eerst een hadden besteld voor 4 personen en daar gaan ze er echt geen 5 in proppen. Terug in het hotel keken we lekker tv. Deden. Nog wat spelletjes en de jongens gingen in de buurt nog op zoek naar bier. Die kwamen natuurlijk kei bezweet terug, want het was ongeveer 42 graden hier. geen temperatuur om lang buiten te zijn. Morgen staan we om 5:30 op en gaan om 6 uur richting het AirPort, of de AirPort. We vliegen de hele zondag, om dan op maandagmorgen terug in Nederland te zijn. Dank voor alle goed reis wensen en tot blogs of ziens....xxxx San en Fam