Aan alles komt een eind...

Door Fam. de Gier - 19-08-2015 16:35

Wegebben onze laatste vakantiedagen goed besteed: Op zaterdag bezochten we Mount Rainier NP, maar ondanks de positieve weerberichten was het niet helder en bleef de top van de vulkaan ook deze dag nog verborgen. Wel hebben we een flinke wandeling gemaakt en veel marmotten en herten gezien. Zondag was het stralend weer en hadden we een weerzien met mensen van BCRC, wat erg leuk was na 18 jaar! S Middags lekker aan strandje  Chism Beach gelegen en gezwommen met uitzicht op Seattle skyline. Maandag waren we vroeg op om 1,5 uur ten noorden van Seattle in Anacortes de ferry naar Orcas Island te nemen en orka's te kijken. Met een flinke powerboot gingen we richting Canadese wateren waar een grote groep migrerende orka's zwom. Deze groep jaagt in tegenstelling tot de orka's die het hele jaar in de Puget Sound blijven  wel op zeehonden! De andere leven vnl van zalm. De jongere orka's lieten hun kunstjes een paar keer zien, echt super om die beesten in vrijheid te zien zwemmen! We zagen ook nog een andere groep orka's en zonnebadende zeehonden op de trip en genoten van de zon en het water. Gisteren was er tijd om te shoppen, moesten we inpakken en brachten een bezoekje aan Dan&Diane, die zondag nog op vakantie waren. Tot slot aten we downtown Seattle aan de voet van de Space Needle bij de Old Spaghetti Factory... Prima afsluiter van een onvergetelijke reis! Vandaag gaan we via Houston terug naar Amsterdam...