Rocky Mountain NP

Door Bert ten Oever - 03-08-2015 14:48

Gisteren zijn we naar boven geweest. We wilden eigenlijk die hoog gelegen route rijden met een bus. Dat kon ook wel, maar dat hadden we dan eerder moeten bespreken. Nu zijn we met de hiker shuttle naarboven gegaan voor een paar hikes. Vlak achter de camping konden we opstappen. De bus kwam ook meteen, maar die ging eerst nog verder naar beneden. We mochten wel alvast mee. Er was nog een passagier aan boord, maar die werd thuis afgeleverd. Kan allemaal hier. De vrouwelijke chauffeur (het zijn bijna allemaal vrouwen die de op de bus rijden) praatte aan een stuk door. Heel vriendelijk en behulpzaam. Ze gaf ons advies over mooie hikes

Boven gekomen hebben we eerst een bike rond het Bear Lake gemaakt. Een prachtig meertje met en gemakkelijke wandeling. Daarna zijn we naar Alberta Falls gelopen. Dat was eerst dalend en daarna weer klimmend. Dan merk te toch dat je op zo'n 3000 meter zit. Je hebt dan snel zuurstofgebrek. Een prachtige waterval was hier te bekijken. Vervolgens volgde een afdaling naar Glacier Gorge, waar we de Free shuttle naar de camping weer konden nemen.

Maar wat zijn die bergen hier mooi. Eigenlijk zou je hier een week moeten zijn om veel meer wandelingen te doen. Ook zou je hier prachtig kunnen fietsen, maar dan moet je wel eerst wennen aan de hoogte.

Vandaag rijden we naar de hoofdstad van Wyoming, Cheyenne. Een oude stad uit de tijd dat de cowboys (Rawhide) hiermee hun vee kwamen. Die zullen we nu niet treffen, maar er is wel een rodeo. We zijn benieuwd.