Dag 7 Sunwapta Falls - Jasper

Door L.M. den Braber - 08-06-2015 18:38

We beginnen de dag rustig, want we hoeven maar 55 km te rijden vandaag naar Jasper. Ik ontbijt lekker met crackers op ons terrasje in de natuur, terwijl Law vooral mijn kaas aan een enorme raaf voert om hem te lokken. Wat lukt, dus er zit een grote zwarte gast aan tafel. Lawrence wil echt ontbijt dus eet eieren met spek in het restaurant.

Op een minuut afstand van ons hotel liggen de Sunwapta Falls, en na het uitchecken gaan we daar als eerste heen. Ook het loopje naar de prachtige falls is super kort, dus we zitten al snel weer in de auto op weg richting Jasper. Tussendoor hebben we nog een stop, bij de Athabasca Falls. Hier staat toevallig een park ranger met velletjes van dode dieren. Terwijl wij ze aaien vertelt hij van alles over wolven, beren, lynxen en andere beesten die hier ronddolen. Vervolgens lopen we het pad langs de waterval, en knippen em vanuit alle hoeken.

Onderweg doen we nog een ongepland stopje, omdat we een mooi uitzichtpunt zien. Toevallig komt er een stel van onze leeftijd ons tegemoet lopen met ssst... juist daar ligt familie berggeit op de helling te rusten. Die hadden we nog niet in het plakboek!

We komen vervolgens veel te vroeg bij onze nieuwe slaapplek aan en kunnen er helaas ook nog niet in. Dan het stadje Jasper maar even verkennen met de auto en een lunch scoren. Om 3 uur keren we met gevulde buikjes terug naar de Jasper House Bungalows. We kunnen erin en zijn wederom blij verrast met onze accommodatie. Het is een klein lief blokhut huisje, compleet met woonkamertje en keukentje. Ook de omgeving is schitterend.

Dan hebben we nog best tijd voor een middag activiteit en we rijden naar de Jasper Skytram. Met het kleine gondeltje gaan we met de kabelbaan maar liefst 2277 meter omhoog op Whistlers Mountain. Een prachtig uitzicht, met besneeuwde bergen overal om ons heen. Voor de liefhebber is er een bergpad omhoog naar de echte top van de berg. Het is mega stijl en de afgronden bepaalt niet misselijk. Maar ja, alles voor de perfecte foto nietwaar.. Het duurt even maar ook ik bereik, voortgesleept door mijn man, hijgend de top. Gelukkig is het het echt waard en we knippen erop los. Ook spelen we nog even in de restjes sneeuw en bouwen onze eigen "ik-heb-de-top-bereikt"-stenenstapel.

Na alle pret is het tijd voor huisvrouwen zaken, en we doen boodschappen voor het thuis diner en ontbijt. We fabriceren in ons mini keukentje een voortreffelijke salade, zijn de vitamines ook weer binnen. We gaan nog even met de auto op berenjacht, maar vinden alleen herten in allerlei soorten en maten. Voor de verandering kunnen we daarna lekker op de bank ploffen in ons woonkamertje en later weer lekker slaapje doen.