Dag 1 Amsterdam - Calgary

Door L.M. den Braber - 01-06-2015 12:38

Vandaag is het dan eindelijk zover, we're ready for take off! Het was vanochtend bere druk op schiphol. Na de gebruikelijke koffer stress (22.9 en 23.2 kilo...) nog even een hippe zonnebril aangeschaft bij de see buy fly. We zitten nu in het vliegtuig, bijna klaar om op te stijgen. De vlucht is zo'n 9 uur, maar door het tijdsverschil van 8 uur hebben we straks nog wat aan onze dag in Calgary, waar we om half 2 zullen aankomen.

En inderdaad, we waren stipt op tijd in Calgary. Alles op de airport verliep vlot en al snel konden we onze SUV ophalen, een nissan murano. Eenmaal bij het hotel was ik toch iets vergeten in de koffer te stoppen met mn zwangere brein, dus gelijk maar naar een shopping mall ;-) Daarna zijn we doorgereden naar het centrum, om de Calgary tower eens vanbinnen te bekijken. Erg hoog, met scary doorzichtige vloer! (zie foto) De voorspelde regen bleef uit en konden zelfs met het zonnetje erbij buiten op een terrasje eten, in een erg snoezig straatje. Na nog een frisse duik in het zwembad van het hotel begonnen de wallen toch echt serieuze vormen aan te nemen en was het na een hele lange dag tijd voor bed.

Dad/die Pape 01-06-2015 23:42 {{button-29063}}

Inmiddels zijn jullie veilig geland in Calgary, de stad van de wilde paarden-stampede in ik meen in Augustus, maar misschien loopt er nu al iets wilds? Eerst maar lekker douchen, bikken en andere geneugden, lijkt mij. Ik lig in gestrekte houding dit berichtje te frutselen, dus mocht er een letter verkeerd zijn....dan is mijn ene oog reeds onder zeil. Het is nu hier 11.40pm dus deze jongen gaat de achterkant van zijn ogen bekijken. See you later. Dad/Mum

Esther 02-06-2015 00:10 {{button-29064}}

Ben benieuwd naar die hippe zonnebril! En jullie verdere verhalen de komende weken :-)
Leuk om op deze manier toch ook een beetje mee te genieten van jullie mooie reis.
Heeeel veel plezier saampjes!

Xxx

raymond 03-06-2015 11:43 {{button-29127}}

goed om te lezen dat de reis goed gegaan is.
groetjes van ons

raymond 03-06-2015 11:46 {{button-29128}}

wat een vette foto, daar boven on the tower !!!
Die Heineken zal wel de laatste voorlopig op Nederlandse bodem zijn, maar er zullen er aan de andere kant van de wereld nog wel wat volgen, schat ik in.