PC Hoofttractor en de Stille Oceaan

Door Sharon Kouwenberg - 08-08-2015 07:39

We typen de blog van vandaag vanuit een heerlijk bed, met een 40" flatscreen tv in een prachtig ingerichte hotelkamer, gelegen op een superdeluxe resort in Monterey. Dat was nog eens een aangename verrassing!

Maar laten we verdergaan waar we waren gebleven. ....

Gisteren in San Francisco begonnen bij de Applestore.  Eigenlijk omdat er een bandje miste van mijn net aangeschafte Chewbacca rugzak, en ik die dus moest ruilen bij de Disneystore.  Maar die waren pas om 10 uur open en dus moesten we de tijd doden bij de buren. (Apple, dus).

Uiteindelijk waren we daar pas na ruim een uur weg, want het Apple meisje kon zo lekker kletsen en een van de beveiligingsmensen , 'Frank the Policeman' ("I'll  give you my phonenumber, next time you're here you should stay at my  5 bedroom-house  and me and my wife  will take you to Nappa winevalley") wilde alles weten over Nederland en alles vertellen over de Bay-area.....

Affijn,  rugzak geruild, en toen naar Chinatown gelopen. Sommige 14jarigen  hebben gestrompeld. Tja, duidelijk merkbaar dat we thuis niet zo'n fanatieke sporters zijn.... pim loopt al vanaf dag 2 met verband om zijn been, Martin smeert de kuiten met valdispert en Anna heeft verzuurde beenspieren.

Vanuit Chinatown Door naar het beroemde Lombard Street,  een van de meest steile en kronkelige straatjes ter wereld, maar zeker het bekendste. Hier heeft Martin een paar prachtige foto's gemaakt.

Onderweg naar de tram op fisherman's wharf zagen we een dakloze met een wel heel bijzonder bordje, en van een ander kochten we een prachtig kunstwerkje  van koperdraad als aandenken. Nog gauw even zwaaien naar de zeeleeuwen op Pier 39, en dan retour hotel.

Na een (wederom kort) nachtje slapen de koffers ingepakt en de auto opgehaald bij Alamo op SFO Airport.  In plaats van de 'midsize SUV ' die we geboekt hadden,  bedacht Martin dat het beter was te upgraden naar een grotere auto. Dus we stapten niet in een Ford Escape, maar een Jeep Grand Cherokee. Man, wat een bakbeest is dat, zeg. Achteraf maar goed ook, want in de Escape zouden onze koffers dus echt  nooit hebben gepast. Bovendien kleedt de Jeep erg slank af ;-)

Natuurlijk moesten we een rondje Golden Gate Bridge rijden. Wederom een paar prachtige foto's  en een ervaring rijker rijden we High 1 op richting zuiden.

Na een onbedoelde omweg via Interstate  101, maar we komen gelukkig onder deskundige begeleiding van onze Jeep-Truus  (de navigatie dus) veilig aan in Monterey. Het Hyatt  Regency  blijkt een Golfresort te zijn o.a. voorzien superdeluxe kamers, restaurant met live muziek, 2 zwembaden, 2 whirlpools en natuurlijk een enorm terrein met golfbanen.

Morgen een dagje Aquarium, 17 mile drive langs de pacifische  kust en Martin heeft gezien dat de Laguna  Seca track  (racebaan) hier een steenworp vandaan is, dus het wordt weer een druk dagje. Tot gauw weer, en welterusten! (Of Goedemorgen, in Nederlandse begrippen...)