10 juli Monterey - San Francisco

Door R. Hendriks - 18-07-2015 09:32

Vrijdag 10 juli

Gelukkig konden we in het hotel ontbijten, dus we hoefden niet op zoek naar eten te gaan.

Om 09.00 vertrok de boot de Seawolf II met heel wat mensen aan boord om walvissen te gaan spotten.

Nog voor we de haven uit waren zagen we al heel wat zeeleeuwen. Ze klimmen gewoon aan boord van boten die daar voor anker liggen. Heel grappig om te zien.

Ook zagen we al snel otters die lekker lui op hun rug in het water lagen en er waren ook heel veel watervogels.

De boottocht duurde in totaal zo’n 4 uur en we hebben in 2 keer in de verte een walvis water zien spuiten om vervolgens iets boven water uit te komen om onder te duiken. Machtig gezicht om die staartvinnen zo boven het water te zien. Helaas waren we niet snel genoeg met de camera om het vast te leggen. Wat we wel heel erg veel gezien hebben, waren dolfijnen.

Dat was echt superleuk, ze zwommen gewoon naast de boot mee en speelden in de golven van de boot. Ook hebben we er een aantal een salto zien maken. Gelukkig hadden we ook nog goed weer, een beetje bewolkt en niet te veel wind. We zijn dan ook niet zeeziek geworden.

Na de boottocht hebben we bij de haven geluncht en daarna hebben we de 17-mile-drive gereden. Dat is een soort park waar hele rijke mensen wonen, waar je $ 250 moet betalen voor een potje golf, maar waar je ook prachtige uitzichten hebt op Monterey Bay en waar heel veel zeeleeuwen op rotsen net voor de kust lagen.

Er was ook een huis met wel heel bijzondere waakhonden: 2 hertjes, zo schattig (toeval, maar ze stonden aan het begin van een oprit, net waakhonden).

Vervolgens zijn we naar San Francisco gereden, wat gelukkig niet zo ver was, maar 2 uurtjes. Daar zijn we eerst naar Twin Peaks gereden, want de zon begon net onder te gaan.

We hadden daar een prachtig uitzicht over San Francisco met het licht van de ondergaande zon op de stad. Heel gaaf.

En toen op naar ons hotel Holiday Inn Civic Center. Een prachtig hotel, alleen helaas weer van die cosy bedden van 1.20 m breed, zucht. We hebben daar lekker pizza gegeten en hebben ons daar lekker geïnstalleerd voor 3 nachten.