zondag/maandag 4/5 januari

Door Hans en Anneke - 06-01-2015 00:36

Dit laatste verslag zit ik nu hier thuis te maken......de Canada trip zit er op en ik heb gelijk ook weer een handig naslagwerk van de dagen en voor de foto's.

We zijn "vanmorgen" vertrokken met veel sneeuw, maar de weg die wij nu naar Calagary airport gereden hebben was best wel schoon...een verademing voor mijn rikketik....de zon kwam zelfs door.....bij -27 gr

Rond 10 uur op pad en de auto weer ingeleverd en toen ingecheckt en de koffers afgegeven......en we hadden het weer goed voor elkaar....allebei onder de 21 kilo.

Op de motelkamer hebben we heel wat zitten schuiven met de inhoud...en Hans iedere keer met twee koffers in zijn hand staan gokken of ze even zwaar waren....en hij had het op een paar ons na helemaal goed...

We zijn op het vliegveld een poosje beneden gebleven, want daar was gelukkig een rookpunt dichtbij buiten......ik stond een sigaretje te roken buiten, kom ik aan de praat met een canadese vrouw die daar ook staat te roken.....nou daar ben ik niets bij...ze maakte hem uit en stak er weer een op.....ik ben 3 maal naar buiten gegaan en zij was niet weg geweest en bleef maar achter elkaar door roken.....want in het vliegtuig mocht zij natuurlijk ook niet roken, ze was niet bang om te vliegen, maar het feit dat ze niet mocht roken, maakte dat zij nu vast aan het "voorroken" was.......ik vroeg, goh, hoe lang moet je vliegen dan....en raad eens wat 2 uurtjes maar.

Op het vliegveld was Johan er weer, hij werkt daar namelijk, dus dat was weer even gezellig.....en we liepen we weer business class stoelen mis....hij was het wezen informeren voor ons.......en er waren nog twee stoelen... maar op verschillende rijen en dat wilde ik niet....jammer.

Het blijft een hele zit.....

Wij waren om 8.30 op schiphol en hadden de trein van 9.45 naar Hilversum, jammer genoeg miste we de trein naar Hollandsche Rading, dus dat was half uurtje wachten, daar heeft Jeannette ons om ong 11.uur opgehaald.

Nog even bij Jeannette koffie gedronken..Eline en Luka kwamen nog even langs...Ans,Wouda en Sjaak even later...en toen even naar bed...boodschappen gedaan, langs de Oma's....en zuurkool gemaakt...de kinderen zouden hier komen eten, maar omdat Luka niet zo lekker was..hebben we alles maar meegenomen naar Mart en daar gegeten met z'n allen, was gezellig.

En nu zit ik hier op een tijd dat ik eigenlijk hoor te slapen.......klaarwakker dit laatste verslag te maken.

Het zit er weer op en we hebben genoten...leuk om gedaan te hebben....We hadden gisterenavond Canada nog even aan de lijn en er is daar afgelopen nacht 50 cm sneeuw gevallen en ik dacht te begrijpen dan er in de volgende 24 uur nog 25 cm bij zou komen...met die hoeveelheden kun je de deur niet uit, want als de weg niet schoongemaakt is...kun je niet weg met de auto....gelukkig zijn we dat voor geweest, want anders hadden we niet terug kunnen komen.....en dat zou vervelend geweest zijn, .....alhoewel ...nog een paar dagen/weken vakantie erbij..      .is eigenlijk ook niet zo beroerd.