Glacier Point en eten bij het kampvuur!

Door Klaas & Sander Snijder - 15-10-2014 17:44

Dinsdag 14 oktober

Vanmorgen toen we wakker werden konden we rustig aandoen. We hadden een tour geboekt naar Glacier Point met vertrek om 10 uur. De tour duurde 4 uur. De route er naar toe in de bus is mooi. Je spreekt onderweg weer mensen van verschillende nationaliteiten . Vandaag nogal wat Duitsers gesproken. Er zijn gemiddeld genomen veel Chinezen en Japanners hier op vakantie.

Vanmorgen in de bus pakte onze achterbuurman in de bus zijn rugzak uit het bovenrek om er iets uit te halen. Hij legde de rugzak terug en toen viel er een vol  waterflesje op het hoofd van een Chinese vrouw. Die was niet blij..bij Glacier Point kocht ze een zak ijs en heeft de terugreis met het ijs op het hoofd gezeten. Een komisch gezicht. Volgens ons viel het allemaal wel wat mee....!

De buschauffeur heeft ons veel verteld over Yosemite. Er werken hier in het park in het hoogseizoen ca 2800 mensen, waaronder ca. 1000 vrijwilligers. In 1990 was er bosbrand in een gebied ter grootte van 8000 ha. Dat kun je nog zien aan de zwarte pennen(bomen) die er nog staan.

Glacier Point bood een prachtig uitzicht waar we uitkeken op Half Dome, een mega grote granieten rots. De foto's zijn super geworden!

Na de tour hebben we de camper weer op de camping gezet en een wandeling gemaakt van ongeveer 4 km naar Mirror Lake. Helaas hadden ze de 'stop' uit het meer gehaald, want dit stond helemaal droog. Onderweg nog wel goed gekeken of we nog een beer tegenkwamen maar helaas.

s' Avonds op de camping hebben we onze doos hout uit de supermarkt aangestoken bij de camper. Op iedere plaats is namelijk een ijzeren bak beschikbaar waar je je eigen kampvuur kan maken. Sander heeft het vuur uiteindelijk aangekregen, zodat we gezellig en warm nog een tijd buiten de camper konden zitten.

Morgen vertrekken we richting San Fransisco en verlaten we dit 3 na oudste nationale park van de USA welke duizenden hectares groot.

Weer een mooie dag die we niet snel zullen vergeten.

De blogs van de afgelopen dagen zijn er verlaat opgekomen omdat we geen internet hadden helaas. Onze excuses voor het ongemak ;)