Sedona en Page

Door Sylvia van Buchem - 23-07-2014 08:14

17 juli vertrokken richting Sedona. De weg ernaar toe gaat door een prachtig natuurgebied met rode rotsen. Her en der een uitdaging voor onze 8 meter lange sleurhut. Een paar weken geleden woeden hier enorme bosbranden en alle wandelpaden en kampeerplekken waren afgesloten. Ook het Slide Rock Park was gedeeltelijk afgesloten, namelijk het gedeelte waar we voor kwamen: het glijden van de rotsen in het water. In het park vertelden een paar mensen waar we wel in een beekje konden zwemmen. In het winkeltje op het park waterschoenen gekocht. Snel op weg naar Red Rock Creek voor een frisse duik. De weg ernaar toe was prachtig. Vanaf de hoofdweg rij je via een kringelweggetje door een landschap van rode rotsen en bergen. Daar aangekomen konden we helaas niet parkeren omdat het vol was en we waren nog wel zo toe aan die verfrisende duik! De camper maar aan de kant van de weg gezet en in 10 minuutjes gelopen naar de Red Rock Creek. Nou, het was heerlijk, waterschoenen aan en gaan. Het water was heerlijk met op de achtergrond de befaamde rode bergen van Sedona (op alle ansichtkaarten terug te vinden). De kids vonden het prachtig. Daarna zijn we naar Flagstaff gereden voor de overnachting.

Op de camping in Flagstaff hebben ze een kleine caravan die is omgebouwd als keukentje. Hier kun je iedere ochtend lekker ontbijten. Er stond een echtpaar in die dit al jaren doen met een duidelijke rolverdeling. Ma neemt de bestellingen op en roept degene als het klaar is en Pa staat achter het fornuis. Het eten was heerlijk: Amerikaanse pancakes en gebakken ei met bacon en (eindelijk) heerlijke koffie. Na het ontbijt konden de kinderen even spelen en ging Remco de volgende camping in Page aan Lake Powell reserveren. We hadden geluk, want het was de laatste plek. De boel weer opgeruimd en vertrokken. Nog even boodschappen doen en tanken en op pad. Onderweg negeerden we een bordje Page want de GPS gaf aan dat we door moesten rijden. Na dertig mijl kwamen we erachter waarom: de weg was afgesloten, grrrrrrr. Wat nu, volgens de kaart konden we doorrijden of terug. In beide gevallen was het nog ruim 150 mijl rijden terwijl Page op 30 mijl lag. Eerst maar even gegeten om de irritatie te laten zakken. Toen besloten om terug te rijden en maar goed ook. Vanwege de afsluiting van de normale weg hadden ze een nieuwe weg aangelegd. In plaats van 150 mijl was het 70 mijl. Na ruim een uur, waarbij onderweg rakelijks een vos de weg overschiet zien we Page en het meer liggen. Een supermooi (!!!) gezicht. De camping ligt in een natuurgebied aan het meer. Bij de camping aangekomen weten ze niets van onze reservering. Na enig zoekwerk blijkt dat we een camping van dezelfde organisatie in Colorado hebben gereserveerd haha. Deze camping zit al een week helemaal vol. We krijgen een adres mee van een camping in Page. Daar hebben ze nog genoeg plek, gelukkig. Tijd voor een frisse duik in het zwembad. Want het is hier weer vreselijk warm. Wat zijn we blij dat de camper een airco heeft zodat het goed uit te houden is.

De volgende ochtend, 19 juli, hebben we voor de middag een excursie naar de Antelope Canyon geboekt. Na het ontbijt rijden we naar lake Powel om daar lekker te zwemmen. Na twee uur moeten we terug om op tijd te zijn voor de excursie. Ze halen ons op bij de receptie van de camping. Wij wachten en wachten, maar geen indiaan om ons op te halen. Als we bij de receptie navraag doen blijkt dat we een uur te vroeg waren. Page ligt op de grens van een tijdzone. Wij dachten dat we al in de volgende tijdzone, een uur later, zaten. Maar dat was niet het geval. Beter zo dan een uur te laat. Op het juiste tijdstip worden we opgehaald door een indiaanse vrouw en in Page afgezet bij alle andere toeristen. Hier wordt de meute in groepjes verdeeld en mag je instappen in een open jeep met bankjes. De Antelope Canyon is een door water uitgeslepen ravijn. Het gebied is van de indianen en zij beheren het land en de toeristen. Vier keer per dag gaan er tig jeeps met toeristen naar de Canyon. Het is het waard. Je loopt door de Canyon en de uitslepen rotsen zien er prachtig uit door het ingevallen licht. De weg er naar toe is onverhard en wordt door de kinderen als een soort attractie gezien (volgens Bente het hoogtepunt van de dag (-;). Holderdebolder over de bobbels zingen ze luidkeels. Terug op de camping is het weer tijd voor een duik in het zwembad om af te koelen. Na weer een gezonde maaltijd; groente, vis en aardappelen (frietjes uit de oven) is iedereen uitgeput en tijd om te gaan slapen.