Dag 26 route 1

Door A. de Graaf - 02-08-2014 04:02

Dag 26 Highway 1,

We hadden weer wat miles voor de boeg, dus voordat we direct de kustweg op gingen maakten we eerst wat kilometers op de 4 baans weg in het binnen land. We hadden gisteravond voor onderweg een KOA gereserveerd in Pismo- Beach, dus dit was onze bestemming. Bij Monterey zijn we de kustweg opgegaan en  begon het genieten van alle mooie uitzichtpunten de rotsige kust en de eindeloos blauwe oceaan. Hette lag achterin, wat natuurlijk niet mag, maar hij zag op een gegeven moment iets waarvan hij dacht dat et een walvis was. Dus op de rem, de verrekijker en de telelens  er bij. Toen zagen we heel duidelijk een stuk of 4 Walvissen. Ze spoten water en we konden ook duidelijk hun staarten zien. Ongelooflijk, we hoefden er niet eens voor op wale watch!! Na enige tijd gekeken te hebben moesten we toch weer verder. Het nadeel van zo’n prachtige maar erg bochtige weg is dat het niet zo opschiet en je het op een gegven moment wel in je maag voelt. Vlak voordat we weer het binnenland in zouden duiken kwamen we nog een rots met zeeleeuwen tegen en even verderop nog een heel strand vol met zee-olifanten. Deze groep heeft zich hier gevestigd, net als de groep zeeleeuwen op pier 39. Zee- olifanten zijn nog een stuk groter, dikker en logger dan zeeleeuwen en hebben zo’n klein slurfje. Er waren  wat mannetjes aan het vechten. Ook deze dieren lagen weer claustrofobisch dicht op elkaar, ze vinden dat schijnbaar heerlijk. Kan ik me niks bij voorstellen. 4 weken met zn 5 en in een camper vind ik al heel wat. Wat je ook langs de hele kust ziet zijn hele groepen pelikanen die heen en weer over het water scheren.  Tot onze verazing zagen we ook nog een kudde zebra’s?? Al wat we verwachtten maar dat niet.In de middag kwamen we aan op onze camping waar we zowat naast het zwembad stonden. Het klimaat was hier al helemaal mediterraans met bloemen en palmbomen. Toen we naast onze camper zaten waar prachtige bloemen bloeiden zag Anne een enorm mooie vlinder, een koninginnepage. Toen we even later weer zagen, vloog op dezelfde plek een kolibri die met zijn snavel de nectar uit de bloemen zoog, het leek wel een grote libelle. Je zag zijn vleugels niet eens bewegen zo snel  gingen ze, en hij was maar een meter van ons af. Prachtig. We hadden ons dagje flora en fauna wel gehad vandaag. Morgen vertrekken we naar ons laatste bestemming. Malibu beach ten noorden van Los Angeles.

tiny en ab 02-08-2014 13:15 {{button-24319}}

We hebben jullie reis gevolgt, indrukwekkend.
welkom thuis.

Paul en ingrid 02-08-2014 16:58 {{button-24341}}

Geweldig was het om iedere x jullie verhalen te lezen...leuk..mooie indruk gekregen van jullie reis.
Nog even genieten en dan een goede terugreis ....wel thuis! Lieve groet..

elise 02-08-2014 22:17 {{button-24361}}

prachtig! Ik heb net een paar blogs achter elkaar gelezen, wat een mooie 'roadtrip' maken jullie toch. Ik ben benieuwd naar alle foto's ( al ben ik bang dat jullie het de komende tijd heel druk gaan krijgen met bezoek, want ik denk dat ik niet de enige ben ;-) )
veel plezier nog de laatste dagen!

yvonne 02-08-2014 22:30 {{button-24362}}

Ik zal jullie reisverslag missen.Wat een prachtige
tocht hebben jullie gemaakt,dit zullen niet gauw vergeten.Ik hoop dat jullie een fijne vlucht hebben.Tot morgen, en de groeten van mij en de poezen.

Peter 03-08-2014 08:13 {{button-24379}}

Ook ik sluit me bij de vorige sprekers aan, genoten van jullie verhalen en fotos. Geniet nog even en een goede reis naar huis !

Anneke Vermeulen 11-08-2014 22:40 {{button-24928}}

Een prachtige reis en ... prachtig beschreven! Je ziet het helemaal voor je!
Hopelijk zijn jullie inmiddels weer veilig thuis.