Dag 4, Berenjacht

Door A. de Graaf - 09-07-2014 05:49

Dag 4:

We komen langzaam in het ritme maar 7.30 is iedereen toch wakker. Ontbijt met bacon and eggs (met cheddar kaas) en koffie! Filter in een gebruikte kartonnen koffiekop, gaatje er in lopen maar. Heerlijk. We rijden naar Tofino met nog geen flauw idee wat we vandaag gaan doen maar vol met plannen. Bij de eerste beer die we zien stoppen we en voordat we het weten boeken we een beretocht in een snelle RIB (als het maar geen rip wordt) die 14.00 uur van wal gaat.

Na boodschappen bij de COOP rijden we naar scooners beach waar we na een prachtige wandeling van ongeveer 20 min door het gematigde regenwoud op the beach aankomen. Zeesterren, krabben, annemonen en meer dierenweelde zien we voorbij komen.

Maar we moeten terug want om 14.00 uur gaan we beren kijken.
(Wij gaan op berejacht…we gaan een hele grote vangen…..we zijn niet bang!)

Mooi op tijd arriveren we bij Jamie’s, waar we de berentocht hebben geboekt. Ons schip de “Stellar Sea” is uitgedost met 2 grote dieselmotoren die ons met een kruissnelheid van 50 km per uur naar de beren brengt. Na een uur cruisen zien wij echter nog geen beer terwijl de kapitein alle uithoeken van  het prachtige natuurgebied meepikt. Ons crewmember Ken denkt leuk te zijn en houdt een teddybeer omhoog met de tekst: “this is probibly the only bear were going to sea…”. Ik zit al te bedenken hoeveel geld ik terug wil zien want het is veel te mooi weer voor the black bears om nog te komen vissen…….maar dan zien we de eerste, wegrennen van het strandje naar het bos. Weg, maar er is hoop.

En dan een oudere zwarte beer, rustig alle stenen omdraaiend op zoek naar voer. Zich niets aantrekkend van onze beerzuchtige camera’s.

Daarna zien we nog een puberbeer en als klap op de vuurpijl een moeder met haar jong. Schitterend! We hebben genoten.

Bij terugkomst gegeten bij restaurant Jamies waar wij met plezier hebben gegeten en de bediening ons met plezier heeft geholpen want ze lagen elke keer als ze bij ons aan tafel kwamen (10x) dubbel van het lachen. Gezellig en lekker.

Nog trail 6 gelopen, maar daarna ook echt op hus aan. Dwz naar de camping waar we voor de 2e maal rooksignalen naar Nederland gingen sturen en we er achter kwamen dat ze ons duur gekochte hout  wat we bij de picknicktafel hadden laten liggen, gewoon hadden meegenomen! Je kan er niet van op aan die vriendelijke natuurvrienden!!

Hevig teleurgesteld verokken we naar het strand om de zonsondergang te bewonderen. Dit klinkt erg iddylisch en dat was het ook voor de ouderen, maar onze jongens wilden een beachbattle, wat uitmondde in een zandgevecht. Het zand kwam hun de oren uit! En dat op een camping waar niet eens een douche is.Gelukkig is onze camper uitgerust met een douche, dus konden ze het ergste zand afspoelen.

Nog een potje kaarten en vanavond voor het eerst zonder al te veel problemen de ogen open gehouden tot een uur of 11.