dag 3: Camping green point

Door A. de Graaf - 09-07-2014 03:20

Dag 3

Nou weten we wat een jet lag is!!  Met de kippen op stok en voor dag en dauw weer paraat! Waar we jaren geoefend hebben om zo laat mogelijk naar bed te gaan, zijn we in één reis veranderd in een paar  ochtendmensen., die s; ochtends half 5 fluitend de dag weer aanvangen, ben benieuwd hoe lang dat  duurt. Mooi op tijd vertrokken vanochtend want we hadden weer een flinke, maar afwisselende rit  voor de boeg. Eerst nog getankt en zelf wat koffie getankt want ons koffie zet systeem is nog niet perfect, we hebben geen idee hoe ze dat hier hebben! Geen los filter te krijgen!  Met een paar medium bekers gingen we de reis beginnen van victoria naar Pacific Rim park. Onze eerste stop was het plaatsje Duncan  waar door de hele stad totempalen stonden, door de plaatselijke native kunstenaars gemaakt.

Alles had een betekenis. Weer wat wijzer geworden trokken we verder. Onze volgende stop was het plaatsje chemaisses, waar ze nadat de houtindustrie was ingestort op zoek waren gegaan naar een andere bron van inkomsten. Plaatselijke kunstenaars schilderden alle muren vol met geschiedkundige taferelen. Prachtig!

Na Nanaimo werd de weg 2 baans en wat bochtiger, dat schoot wat minder op. Onze laatste stop was in cathedral cove, waar een bos was met gigantische douglassparren, Je kon een leuke route lopen maar Anne kon de camper niet goed kwijt, dus bleef hij bij de camper, Ik heb met de jongens een eindje door dit bos der giganten gelopen.

Het vennijn van deze tocht zat in het staartje! De weg werd steeds bergachtiger en bochtiger. Uiteindelijk toch mooi op tijd in de middag aangekomen. We zaten midden in een canadees national park. Onze plek was stond midden in het gematigd regenwoud, ondoordringbaar voor enig licht, elk moment kon een elf, een ork of een beer zich tussen de bomen laten zien. We hadden  de komende dagen geen Wifi, geen douche, en waren ook niet hooked up.  We stonden niet ver van de pacific ocean,waar onze eerste hike naar toe was. Pieter en Hette wilden hun mannelijkheid tonen door zich in de golven van de Pacific te storten in hun frieslandbroek.

Een frisse aangelegenheid. Ze waren de enigen zonder wetsuit. Snel de kleren aan en over het strand  wat vol ligt met aangespoeld hout weer  terug naar onze plek. De luchtvochtigheid is hier erg groot, er hangt hier een soort nevelige mist wat het extra mysterieus maakt.

Toen wij even een kleine power-nap deden  werden we verrast door een bezoek van 2 vrouwelijke Rangers, altijd blij en beleefd, zij attendeerden ons er op dat we onze net in elkaar geschroefde barbecue niet buiten mochten laten staan want dit zou onze vriendelijke berenvrienden aantrekken. Ze drukten ons hierbij een folder onder de neus en vroegen of ons engels goed genoeg was om het te snappen.Ja we snapten het. Naast beren konden we hier ook nog wolven en lynxen tegenkomen. Dus we waren gewaarschuwd.  Ons avondmaal waren worstjes, hamburgers op de barbecue,aardappelsalade en macaronie.

Hierna nog een heerlijk rokend vuurtje gemaakt waarbij we het idee hadden dat het niet echt droog hout was, We hebben nog even gekaart waarbij onze ogen alweer letterlijk dichtvielen. Geloof het of niet maar 21.00 uur lagen we in bed.