5 juli Camper terugbrengen en naar huis

Door Ine F - 08-07-2014 00:08

Om 7.30 uur is iedereen al druk bezig en na getankt te hebben, vertrekken we om 9.30 uur naar El Monte RV te Linden, Newark om de camper in te leveren. Om iets na elven arriveren we daar en volgens de regels te laat voor de shuttleservice naar het vliegveld. Het kost nogal wat tijd voor alles is gecontroleeerd en wij ons lijstje met gebreken aan de camper hebben doorgesproken, Joep en Luuk kunnen het prima verwoorden. Uiteindelijk nemen we genoegen met een korting en alsnog een shuttle naar het vliegveld. Eenmaal aangekomen op het vliegveld ontdekken we dat mijn handkoffer niet bij de bagage zit, de shuttle staat er nog, de chauffeur belt naar El Monte, maar zij zien de koffer ook niet bij hun staan, maar ik weet zeker dat ik die buiten heb klaargezet, dus Joep en ik besluiten mee terug te rijden en ja, hij is inderdaad buiten gevonden en binnen in een aparte ruimte gezet. Wij zijn erg opgelucht en vertrekken met een taxi naar het vliegveld. Joep belt de jongens, die met de koffers op het vliegveld zijn gebleven dat alles terecht is en tegen 13.30 uuur zijn we er weer. Om 14.00 uur kunnen we inchecken en dan hebben we wel trek in een broodje gezond van de Subway. We lopen rond in enkele winkeltjes en Joep en ik gaan kaarten schrijven, de postzegels hebben we in New York al gekocht, maar de kaarten pas in Philadelphia. We zien geen brievenbus en een winkelmeisje vertelt ons dat die er ook helemaal niet is en dan vraag ik aan haar of zij die heel a.u.b. ergens in een brievenbus wil doen en dat wil ze gelukkig wel.
Joep en ik lopen nog wat rond en gaan op tijd door de douane. De jongens kijken naar het voetballen en volgen in de pauze (p.s. het is nu hier 19.20 uur in het vliegtuig en er wordt net omgeroepen dat Nederland heeft gewonnen van Costa Rica met penalties 4-3!). Rond half zeven zijn we in de lucht, we vliegen nu met Delta. De vlucht verloopt voorspoedig, we krijgen drankjes, een warme maaltijd (de door ons gekozen pasta vonden wij niet echt lekker), een flesje water en na enkele uurtjes rust een ontbijtje. We vermaken ons prima met ons eigen scherm waarop we de route kunnen volgen, films kijken (ging bij de jongens niet zo goed) en spelletjes kunnen doen.

Om 06.50 uur landen we, na het ophalen van de koffers bellen we Parking Plaza waar onze auto geparkeerd staat en na een half uurtje worden we met een shuttlebusje opgehaald en naar Amstelveen gebracht waar onze auto al buiten klaarstaat.
Na een uurtje zijn we thuis, waar we een warm onthaal krijgen van Cynthia, Marks vriendin, die op ons huis (en de poezen en parkiet) heeft gepast waarvoor onze heel hartelijke dank.