19 juni Acadia National Park

Door Ine F - 21-06-2014 02:34

De sanitaire voorzieningen op deze camping zijn minimaal, er zijn alleen toiletten. Mark stelt voor om naar de douches te rijden 5 mijlen verderop, een gezellig famiilie uitje volgens hem, maar we douchen snel in de eigen camper. Mark als laatste en hij heeft nog nauwelijks warm water. Dan ontdekt Joep dat de accu leeg is. De motor wordt gestart en dan moet binnen een half uur alles weer in orde zijn, maar....nee, niet dus. Joep had al eerder gemerkt dat de camper niet optimaal is, maar dat de motor de accu niet oplaadt is een echt probleem. We bellen de roadservice van ons verhuurbedrijf en zij gaan kijken wie ons kan helpen en hij vraagt om over een half uur terug te belllen. Toch wel erg handig dat Joep zo technisch is, hij ontdekt dat de zekeringen van 25 ampère niet goed zijn, dat moet 30 ampère zijn. Hij informeert bij een naburige campereigenaar en hij krijgt van hem een goede zekering en het euvel is verholpen. Weer roadservice gebeld dat we het zelf opgelost hebben, zij zijn er blij mee, we kunnen in Bar Harbor nog extra zekeringen kopen en de rekening later indienen.

Om 12.00 uur vertrekken we richting Cadillac Mountain (466 m.), gedeelteijk over de Park Loop Road. Het is een mooie toeristische route en onze dag is helemaal goed als we op de top staan, wat is het hier mooi, een verbazingwekkkend schitterend panorama!  Volgens de ANWB gids beschijnt de morgenzon dit granieten plateau in de  VS als eerste.

Het is stralend mooi weer en dat is heel uitzonderlijk voor dit gebied. Acadia NP is een landschap dat bestaat uit gemengde bossen en naaldwouden, bergen, meren en eilanden. Het is een beschermd natuurgebied.
We lunchen in de camper bij een ander uitzichtpunt en daarna gaan we informeren of er nog plaats is op de KOA camping Woodlands en dat is er!
Wat zijn we toch verwend, we willen gewoon graag meer comfort dan de afgelopen nacht en die krijgen we! Een rustige plek met super sanitaire voorzieningen, dit hebben we nog nooit gezien: een prive cabine met toilet, wastafel en douche! Na dit allemaal bewonderd te hebben rijden we naar Bar Harbor en kopen de goede zekeringen, onderweg genieten we van het uitzicht. Luuk belt naar Blackwoods om de gereserveerde overnachting te annuleren en we rijden weer naar de mooie camping Woodlands. Eerst een kopje thee drinken en 3 wasmachines aangezet (De armen en benen van Luuk en Mark zitten onder de bulten van ongedierte steken en het lijkt ons verstandig om alle lakens en handdoeken zo heet mogelijk te wassen. De in Boston gekochte smeerseltjes helpen wel tegen de jeuk, maar de spuitbus die ons werd geadviseerd mogen we niet voor de bedden gebruiken).
En dan gaan we zwemmen in een heerlijk verwarmd zwembad en lekker luieren en genieten van de zon op een comfortabel ligbed. Heerlijk, dit is ook vakantie! We koken zelf en na het eten gaat iedereen uitgebreid douchen, waarna het manvolk gaat rummikubben en Ine werkt eindelijk het verslag bij en zet het over op de computer in de hoop dat het morgen lukt om alles op het blog te zetten met de hulp van Mark voor de foto's.