San Fransisco

Door W.P. Gravesteijn - 24-06-2014 09:12

Nog even een stukje van gisteren. Toen we met de camper op de camping terrugkwamen bleek onze plek keurig opgeruimd. Op zich een prima actie, ware het niet dat ook onze campingtafel (van de Road beer) verdwenen was. De campingleiding wist van niets, maar heeft gezocht, gebeld maar helaas geen spoor   van ons opklap geval.

Men maakte een notitie voor de ochtendploeg, wellicht dat zij het ding ergens hadden neergezet. Nu moesten we vroeg op, want de camper moest op tijd worden ingeleverd. Om 7 uur zou het kantoor openen, prima.Na een kort nachtje om  iets over 7 naar het kantoor gesjokt met de vraag of er al een spoor van de tafel was. Het ding nogmaals beschreven als opklapbare picknick tafel, wit blad grijze poten. Werkelijk de hele staf ging op pad, rondjes rijden over de camping etc. Maar na een kwartiertje kwam de melding, geen tafel. Mooi shit.

Nu bleek dat men op jacht was geweest naar een picknick tafel met daaraan vast opklapbare banken. Da' s nou weer jammer. John kon bij de buren een modelletje gelijk aan ons missende geval aanwijzen, beelden werken toch altijd weer beter bij mensen. De zeer behulpzame camping medewerker ging vervolgens al zijn medewerkers af bellen en zowaar kwam na een minuut of 10 de man met ons tafeltje op zijn golfkarretje aangescheurd. Iemand had, tegen de regels in, iets te goed zijn best gedaan om de campingplaatsen netjes te houden. We waren allang blij en hebben de zeer behulpzame club hartelijk bedankt voor alle moeite.

I.zo konden we nog mooi op tijd op weg naar Hayward om de camper weer in te leveren, met helaas een volle benzinetank, doet altijd weer even pijn aan de pomp.

De pomphouder, ene Rotten Robbie (zo heette het station echt) was ookerg vriendelijk en wist een hoop van het WK en zelfs Nederland af (nou ja Amsterdam dan toch).  Na deze plichtpleging de RV bij Road beer geparkeerd. Men kon geen enkel krasje ontdekken, dus we konden zonder bijbetaling weg.

Om 11 uur zijn door Francesca van de Road beer netjes voor het rental car station gedropt. Erg vriendelijk. En toen........

Bij de verhuurbedrijven van SFO leek het wel uitverkoop, er stonden bij alle bedrijven maasa's mensen in de rij voor een huurauto. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Wij hadden een auto bij Dollar gehuurd. Daar was de rij absurd en het tempo nihil, bijna een uur duurde het voor we aan de beurt waren. De balie werd vooral opgehouden door een familie Israelieten, die het Godfrief van Bouillon presteerden om een uur te doen over een tweetal auto's huren. Ik snap nu waarom het onderhandelen met de Palestijnen zolang duurt. Het was maar goed dat ik geen baliemedewerker was, niet goed voor de vrede in het Midden Oosten.

Maar na een uur waren we aan de beurt bij een medewerker bij wie het lachen een jaar of 20 geleden al was vergaan. Maar na het akkoorderen van zeker 20 pagina's met ontbindende voorwaarden etc. Kregen we de sleutels van een mooie Nissan Maxima. In de bagageruimte plek voor zeker  twee koffers, we hadden er zes.

Uiteindelijk hebben we vier volwassenen en alle koffers in de Maxima weten te krijgen. Gelukkig lag het hotel op maar een paar minuten rijden van het vliegveld. Helaas waren de kamers nog niet beschikbaar dus dan de bagage maar op een karretje. Het ietwat tengere meisje kreeg de schrik van haar leven toen ze onze hoeveelheid spul op het karretje wilde leggen. Om geen problemen met de vakbonden te krijgen  toch maar even geholpen met stapelen. Met een pak labels onder de arm van de ingeleverde waren  zijn we weer in de Maxima gestapt, erg vreemd rijden in een auto waarin je bijna op de weg ligt, de hoogte geen 4m en de breedte geen ruime 3m is en je weer gewoon vering hebt.

De auto konden we goed parkeren bij de toeristische attractie pier 39, komt misschien door het een ietwat hoog parkeertarief van zo'n slordige 45 dollar. Lekker geflaneerd, broodjes weggewerkt en geprobeerd een zeeleeuw te vinden, normaliter geen probleem, maar de beesten waren met de noorderzon vertrokken. jammer. We hebben nog best lekker in het hardrock cafe gegeten en zijn toen naar de zonsondergang bij de golden gate brug gaan kijken. Erg mooi. Daarna weer terug en ter ere van Dennis' verjaardig hebben  we in de Elephant bar genoten van een paar heerlijke cocktails, die ook nog eens verbluffend goedkoop waren. Het slapen ging vervolgens niet verkeerd in het leuke Bay Landing  hotel.