Los Angeles

Door B. Hof - 07-05-2014 13:24

Woensdag 30 april:
Gelukkig konden we vlot doorrijden langs de drukte dankzij de carpoolstroken die hier overal zijn, dus ook tot aan Hollywood. Geparkeerd op het woodywoodpacker parking, naast de jurassic parking. Door de ingang maar en eerst naar de Shrek attractie. Een mega 3D scherm en je zat op meebewegende banken. En als er water in de scene's voorkwam voelde je ook echte waterspetters. De Transformers was nog veel heftiger en gruwelijk echt gemaakt. Melanie en Harry nog een rit in The Mummy gemaakt en na het eten de studio tour gemaakt. Een rondleiding door de studio sets waarin je in een heftige scène terecht kwam met King Kong in gevecht met een T-rex op het grootste 3D 360 scherm ter wereld. En ook door de straten van de Desperate housewifes, Jaws, Back to the future, War of the worlds, enz. Daarna de de show gezien van Waterworld met echte acteurs en veel special effects en opspattend water, ontploffingen en vuur. Toen kwam wat Erben echt al de hele dag wilde zien. De show van de Blues brothers. En ja, Erben en Derrik mochten nog even met ze op het podium en kregen een echte Blues brothers zonnebril. Daarna nog door het spookhuis en als afsluiting nog een Simpsons rit gemaakt, ook weer met motion animation. In de Universal walk nog wat gegeten met uitzicht op een plein voor het Hardrock café en een podium met een groot scherm waar voor de kids bekende nummers gespeeld werd. Rond half 10 weer moe maar voldaan terug bij de camper; het was weer een mooie dag!

Donderdag 1 mei:
Rustig aan wakker geworden en bijkomen van alle heftige dingen van de dag ervoor. De temperatuur liep flink op en op Harry na is iedereen gaan zwemmen. Harry heeft een bezoek gebracht aan de Manley laboratories. Dit is een fabrikant van buizen apparatuur (waar hij wel reparaties voor uitvoert) en hij heeft daar een rondleiding gekregen. In de middag nog even wat kleine boodschappen gedaan vlakbij in de Target. En daarna naar een park aan een meer met een speeltuintje een tijdje vertoeft. Terug naar de camping want het was meer dan 30 graden. Het zwembad in met z'n allen. In de avond alvast wat ingepakt want morgenvroeg moet de camper ingeleverd worden.

Vrijdag 2 mei:
De laatste spullen ingepakt en de camper opgeruimd en toen op naar de camperverhuur. We waren er mooi op tijd en alles was gelukkig in orde, dus dat ging prima. Er stond een stretched limo taxi klaar die ons naar het hotel bracht, wat een luxe! In het hotel konden we gelukkig al inchecken, zo waren we de koffers vast kwijt. Prima hotel! Het was rond 11 uur, dus we hadden de hele dag nog voor ons: op naar Hollywood! Eerst de shuttlebus van het hotel genomen om op het vliegveld te komen. Van daaruit met een bus naar Santa Monica Beach gegaan. Over de pier gelopen (die ook het einde van Route 66 is) en een Pier Burger gegeten. Daarna een kaartje gekocht voor een 'hop on and hop of tour' door Hollywood. Het was ondertussen behoorlijk warm geworden, zo'n 37 graden! Dus flesjes water mee en in de bus! Uiteindelijk kwamen we bij de Walk of Fame terecht en daar uit de bus gestapt. Omdat we na een paar uur in die bus nog niet veel hadden gezien hebben we met een klein busje nog een andere tour gedaan. Nu werden we tot vlak bij het Hollywood sign gebracht en konden we daar mooie foto's maken. Ook reden we langs de huizen van de sterren, o.a. het huis waar Michael Jackson is gestorven, de Mansion van Hugh Hefner van Playboy, het huis van Phill Collins en noem maar op! Om een uur of 8 hadden we alles gezien en we werden netjes bij de metro afgezet. Toen moesten we nog terug naar het hotel! Eerst maar uitzoeken hoe het met de metro werkt: eerst voor alle vijf een soort chipkaart kopen en die opladen met 1,50 Dollar, daarna konden we door de poortjes. Toen met drie verschillende lijnen naar het vliegveld, daar nog met de shuttle bus naar de Arrivals hal. Hotel gebeld en de shuttlebus van het hotel kwam ons ophalen. Ondertussen was het alweer half 11, dus bedtijd! En hiermee kwam (helaas) een eind aan ons fantastische Amerikaanse avontuur.