12.05.2014 Kingsport - Gatlinburg

Door Dirk en Timon Hofman - 13-05-2014 03:23 Na een check-out in Kingsport bij een slaperige baliemedewerkster zetten we koers richting Asheville. Onderweg kwamen we het plaatsje Jonesborough tegen. Hier wel meer dingen over gelezen, het blijkt het oudste dorpje van de staat Tennessee te zijn. Hoewel het niet op het schema stond zijn we toch even gaan kijken. We waren een half uur voor op schema en het was slechts 13 kilometer van de Interstate. Na enige minuten reden we een onwijs leuk en schattig dorpje binnen. Het was zo on-amerikaans en met hier en daar een op toerisme ingesteld winkeltje. Het was rustig en er hing vredige sfeer. Geen spijt van dit uitstapje. De TomTom leidde ons via de binnenwegen terug naar de Interstate. Nadat we North Carolina zijn binnengereden zetten we koers richting de Billy Graham Training Centre. Voor degene die Billy Graham niet kent: deze man (inmiddels 95 jaar) is zo ongeveer de bekendste evangelist ter wereld. Door de woorden van de man kwamen duizenden mensen tot geloof. Er is een centrum opgericht om mensen te trainen in evangelisatie. Op dit terrein staan diverse gebouwen waaronder de Chatlos Memorial Chapel. In deze kapel is jaren geleden een Gaither Homecoming gehouden. Het leek ons leuk om deze kapel in het echt te zien. Dat kon, echter je kreeg wel een gids mee. Zij vertelde diverse zaken over de kapel uit verleden en heden. Er ging een bijzondere rust uit van het gebouw. Geen opsmuk maar wel veel (verborgen) kruissymbolen, aldus de gids. We werden veelvuldig aangespoord om toch maar terug te komen en een seminar te volgen. Enfin, we nemen het mee. Nadat we getankt hadden reden we verder de Smokey Moutains in. Vandaag waren we gezegend met mooi warm weer. Graad of 31 en licht bewolkt. Na enkele tientallen miles kwamen we bij de Clingmans Dome. De auto geparkeerd en een steil pad omhoog gelopen. Boven was er een panoramisch uitzicht over de Smokey Mountains. Het was wel heiig maar erg mooi om de naam, Smokey Mountains, in beeld te zien. We vervolgden onze weg verder richting het noorden om 5 kilometer voor Gatlinburg af te slaan. Nadat we de auto geparkeerd hadden liepen we naar de Laurel Falls. Na 600 meter begon het flink te onweren en besloten we terug te gaan en richting het Resort voor de nacht te rijden. Onderweg kwamen we terecht in een wolkbreuk waar in korte tijd een enorme hoeveelheid regen naar beneden kwam. Wij blij dat we terug gegaan waren.... Gevolg van de regen was wel dat het erg zwoel en plakkerig werd. Aan de andere kant is het ook een prachtig gezicht hoe de dampen van de bomen veranderen in wolken. Na inchecken zijn we Gatlinburg ingegaan. Het leek een leuk dorpje maar niets is minder waar. Het bleek saai, occult en totaal sfeerloos. Na de hoofdstraat door gelopen te hebben, zijn we een Porkie-Pie-Pizza wezen eten bij Big Daddy's Pizza. Erg lekker, maar ook erg machtig. En nu hadden wij gelukkig de 10 inch versie besteld en niet de 14 inch. Andere mensen in het restaurant waren wel wat meer gewend... Hierna langzaam terug maar het resort gereden alwaar deze blog geschreven werd die u nu zit te lezen en die ik nu ga uploaden, althans eh goed. U snapt me wel....:-). 12