Dag 20: Van alles en nog iets in LA

Door M.A. van den Heuvel - 21-11-2013 06:18

Vandaag onze laatste volle dag met de camper. Morgen moeten we de camper weer inleveren. Gezien de afgelopen 2 dagen hadden we besloten om vandaag iets minder intensiefs te doen. Toch wilden we nog wat kleine dingen bekijken in LA.

Eerst rustig opgestaan en ontbeten. We kregen nog een bezoekje van onze mede Nederlandse reizigers die we ontmoet hebben op de camping in San Diego. Zij waren maandag ook op deze camping aangekomen om dinsdag een dag in Disney door te brengen. Zij moesten vandaag de camper inleveren en hadden nog wat boodschappen over. Of wij deze nog konden gebruiken. Dus dat was superaardig!

Na wat eerste spulletjes ingepakt te hebben vertrokken we naar de Crystal Cathedral. Remco kijkt thuis altijd op zondagochtend naar Hour of Power op RTL 5. De opnames komen altijd uit deze enorm grote glazen cathedraal. Remco wilde deze graag bekijken en aangezien deze vlakbij onze camping staat, waren we er zo.

Het bezoekje viel een beetje tegen aangezien deze cathedraal sinds kort bij een Katholiek kerkgemeenschap behoort en zij alles aan het aanpassen zijn. Dit komt omdat het kerkgemeenschap waar deze cathedraal eerst toe behoorde geen geld meer had om dit gebouw te onderhouden en daarmee flink in de schulden zat waardoor ze het gebouw hebben moeten verkopen. Hierdoor zag het best wat verwaarloosd uit en door aanpassingen die ze aan het doen zijn zag het er ook heel anders uit dan op TV al blijft het enorm grote glazen gebouw zeker indrukwekkend.

Daarna weer verder met onze road trip van vandaag. Op naar nog een bezienswaardigheid op het verlanglijstje van Remco. Remco is een enorme fan van de  American Pie films en wilde heel graag het huis van Jim uit deze film zien. Via internet hadden we het adres achterhaald en dat bleek ook bij ons in de buurt te liggen. Onze TOMTOM leidde ons er dan ook foutloos naartoe en Remco moest bijna een traantje wegpinken toen hij het huis in het vizier kreeg. Na wat foto's weer verder in de wagen.

Nu een dingetje van Marielle's verlanglijstje... Het Hollywood sign. Ook dat konden we al snel afstrepen, na vastgelegd te hebben op foto en door naar onze laatste bestemming van vandaag.... de wijk Beverly Hills. Via een krankzinnig hectische Sunset Boulevard kwamen we er al snel.

Wat een huizen staan hier!!! Al snel kwamen we achter een wagentje van de Hollywood tours te rijden. Dat leek ons een uitgelezen kans om deze te volgen. Hij zou ons vast langs de belangrijkste huizen brengen. En dat was ook zo... alleen zonder enig uitleg heb je nog geen idee wie er achter die grote hekken en toegangspoorten woont. En aan naambordjes doen ze ook niet in deze wijk ;)

Nu maar weer terug naar de camping want onze magen begonnen wel weer wat te knorren. Vlak voor de camping werd ook Milaatje weer wakker. Die had het laatste stuk vanaf Hollywood vanaf de binnenkant van haar ogen bekeken en vond het wel goed zo.

De rest van de middag hebben we lekker relaxed. Alvast de koffers ingepakt en je zult het niet geloven. Tot nu toe past alles nog beter dan op de heenweg. Wellicht komt morgen de aap nog uit de mouw.

Na de laatste restjes opgemaakt te hebben als diner, (Nou ja laatste restjes... we hadden nog wel eea aan avondeten over. Deze hebben we gedoneerd aan de camping keuken) werd het voor Mila wel tijd om naar bed te gaan, maar niet voordat we het vuurwerk van Disney nog even bekeken hebben vanaf het campingterrein. Want ook hier kun je het net zo goed zien als in het park zelf. Dat was een leuke afsluiting van deze dag en misschien ook wel een beetje van deze vakantie.

Morgen moeten we voor 10:30u de camper terugbrengen naar het verhuurbedrijf en zullen we de laatste middag en avond doorbrengen in een hotel vlakbij LAX airport. De foto's beloven een heel mooi zwembad dus hopelijk kunnen we hier nog even gebruik van maken. Waarna we vrijdagmiddag rond 14 uur (Amerikaanse tijd) weer richting Amsterdam zullen vliegen. Helaas is ook aan deze reis bijna een einde gekomen....