Dag 4 San fransisco

Door M.A. van den Heuvel - 05-11-2013 07:31 Vanochtend vroeg gewekt door onze dochter Mila. Ze had er geen zin meer in. Lekker relaxt opgestaan en gezellig ontbeten. Vervolgens gekeken hoe laat de Ferry naar SF gaat. We besluiten om de boot van 10:50 te nemen, daarvoor hebben we nog tijd om bij de walmart wat boodschapjes te haken. Helaas krijg ik met mijn Nederlandse paspoort geen Amerikaans bier mee, policy van de zaak. Het moet niet gekker worden,stelletje eikels. Mila heeft heerlijk rondgelopen in de winkel, en zag overal hello kitty spulletjes, en willen hebben hè. We kopen wat plastic bordjes en bekertjes, iedereen tevreden. Als we klaar zijn gaan we rijden ri SF, het is een mooie rit van bijna een uur. Prachtige vergezichten en al een eerste blik op de Golden gate, indrukwekkend bruggetje kan niet anders zeggen. We hebben de Ferry terminal bereikt, de boot brengt ons naar het financial district. Het is een schitterende tocht, onderweg nog even gepraat met een echte SFer, ondertussen genietend van het uitzicht op Alcatraz, de bekende gevangenis en de stad. Het is prachtig weer vandaag, een heerlijk zonnetje en helder, wat ook vrij uniek is voor SF. Na een korte wandeling via het financial district bereiken we Chinatown, met aan de ingang twee grote leeuwen. Het ziet er gezellig uit. We drinken eerst nog even koffie en thee bij Starbucks. Vervolgens duiken we Chinatown in, wat een mooie ervaring. Toch wel een andere ( nettere) Chinatown dan die we gezien hebben in New York. Wat een chaos bij sommige winkels, Chinezen die graaien in bakken met groente en fruit, ook veel kitsch en glitters in de vorm van meubels, schoentjes en tasjes, een indrukwekkend geheel. Na een heerlijke wandeling aangekomen bij pier 39, fishermans Wharf. Het is daar erg leuk opgezet. Eerst genoten van de zeehonden/ leeuwen die heerlijk in de zon lagen en tamelijk veel geluid produceerden.Mila vond het wel interessant. Er waren leuke winkeltjes, vond ook Mila die bijna overal naar binnen liep. We hebben besloten om de rest van de stad via de toeristenbus te bekijken, niet goedkoop maar wel leuk en boeiend. Vooral het golden gate park en de brug zelf waar we een mooi uitzicht op hadden. Mila heeft een groot deel van de rit heerlijk liggen maffen, op de schoot van papa. Wat heerlijk zo'n warm beesie tegen je aan, moe en waarschijnlijk ook onder de indruk van wat ze allemaal heeft gezien. Ook leuk om met een flinke vaart naar beneden te rijden, het is namelijk nogal een heuvelachtige stad, dat maakt het zo uniek en knus. Na een rit van ongeveer 1 1/2 uur waren we weer rond. We hebben een eenvoudig doch heerlijk maaltje op, soep geserveerd in een uitgeholde Italiaanse bol en een heerlijke pizza met salami. Voor een uitgebreide maaltijd hadden we niet zo veel tijd, want we moesten wel de Ferry halen. Na een rustige overtocht weer bij de camper aangekomen en op weg Nasr de camping. Moe maar voldaan. Een waanzinnig leuke, mooie stad, gezellig en knus. Toppertje !!!!!! Morgen gaan we richting yosemite park, wat ongetwijfeld ook prachtig zal zijn. We zijn begonnen, joepie !!! Nu nog even nagenieten onder het genot van een vuurtje en een heerlijk glas Californische wijn. Het leven is fijn hier. Gr. Remco en uiteraard ook van de meiden. Liefs uit the USA

Mirjam, Arjen, Ruby en Loïs 05-11-2013 08:06 {{button-18933}}

Hier was gisteren een regenachtige dag, vandaag start zonnig, nog maar zien wat de rest brengt. Het nieuws op de radio gisteren was dat er in wijk bij duurstede ook een camper rond reed. Van Interpolis wel te verstaan en niet voor vakantie doeleinden. Er was daar eer gisteren een windhoos, die schade heeft achtergelaten. " de verzekering komt naar u toe!" Ik moet bekennen dat ik liever jullie camper zie haha, nog een slaapplek over toch ;-) Jullie huis heeft alle wind en regen doorstaan hoor.
En geen bier voor Remco? Arjen heeft nog wel voor je staan. Kom bij thuiskomst er maar èèn of meer nuttigen, kunnen we gelijk de rest van de verhalen horen, want je ziet zoveel meer dan je hier kan typen! We kijken weer uit naar het verhaal van morgen. Rustig aan op de weg en veel plezier! Xx

M.A. van den Heuvel 05-11-2013 12:56 {{button-18934}}

Het was inderdaad een prachtige dag. Het weer was hier ook super! Rond de 20 graden met een heerlijk zonnetje! En wat heeft onze kleine meid het goed gedaan! We zijn zo trots op haar!! Ik maakte me als moeder wel een klein beetje zorgen, want Mila houdt helemaal niet van lang in de buggy zitten en San Francisco is nou ook weer geen klein stadje waar je je kleine dreumes vrolijk rond kan laten lopen! Maar op de plekjes dat het kon heeft ze heerlijk zelf rondgelopen en daarna ging ze zonder mopperen in haar wagentje. Dat is als ouders ook al genieten!!
Ik heb echt superleuke foto's gemaakt, maar wifi op de camping wil ze nog niet plaatsen. Jammer, maar ik plaats zo af en toe wel wat foto's op mijn Facebook site. Dat doet ie wel!
Ben benieuwd wat Yosemite gaat brengen! Jullie horen snel!!
Liefs Marielle

Rien en Helena van denheuvel 05-11-2013 14:15 {{button-18935}}

Dag Remco, Marielle en Mila,

Leuk om jullie verslagen te lezen. Zeker ook omdat wij ook een groot deel van jullie tocht gemaakt hebben. We herkennende verhalen over SF . Prachtige stad, zelfs onamerikaans. En ook het varen hebben wij als superleuk ervaren.

Veel succes met jullie verdere reis naar yosemite.

Prachtig park met, en dat is voor Mila leuk, heel veel eekhoorntjes. Kleine snelle grijze beestjes met grappige kraaloogjes.