Yes we gooooooo....

Door Klaas & Nanda Knobbe - 12-06-2013 08:54

12 juni 2013

Toch redelijk goed geslapen ondanks dat we bang waren dat we  de wekker niet zouden horen. Dus voor de wekker wakker. Aankleden, broodje en wat thee. Het was wel heel vroeg (4.15 uur) en dan heb je nog nergens zin in. Fedde en Teatske moeten er ook vroeg uit. Ze brengen ons naar Heerenveen. Met de trein rechtstreeks naar Schiphol. Tickets gisteren via de website gekocht en uit laten printen dus daar hoefden we niet meer om te denken.

Gisteren ook online bij KLM ingecheckt en de boardingpas geprint. Dat ging heel vreemd. Alles aangevinkt en bij het printen kwam wel de boardingpas van Nanda er uit maar niet die van mij. Lijkt wel of ik op het laatste moment niet mee mocht. Dus nog maar een keer, computer loopt vast nou ben ik echt aan vakantie toe, dit is stressen. Uitprinten lukt ook niet dus maar weer voor de zoveelste keer de computer maar opstarten. Gelukkig nu lukt het wel. Misschien hebben mijn niet uitgesproken boze woorden gedachten toch effect gehad. Ook mijn boardingpas komt uit de printer. Hoera ik mag ook mee.

Fedde en Teatske waren keurig op tijd en we waren ruim voor de trein op het station. De trein was ook op tijd, is thus our Lucky day? Reis ging heel voorspoedig. We hadden ingecheckt dus konden we de koffers gelijk inleveren. Hoeven we dar niet meer mee te slepen. Dit moet je nu zelf doen. Gewoon goed lezen wat er gevraagd wordt en weg zijn ze. Nu maar hopen dat ze tegelijk met ons aankomen.

Nu een bakje koffie, heerlijk en over een uurtje naar de gate. Nu even wat omhangen en wat lezen en dan YES WE GOOOOO………

We stappen aan boord van het vliegtuig, nog genoeg lege plaatsen. Als we 130 dollar extra betalen kunnen we een business-seat krijgen. Dat doen we maar niet. Vertrek zelfs voor het schema, maar een grapjas komt niet opdagen dus daar moet de koffer weer van uit het vliegtuig gehaald worden. Toch vertrekken we maar een half uur later dan gepland. De verzorging aan boord was prima. Er was zelfs nog een Friese stewardess. Ze had gehoord dat er een paar friezen aan boord waren. Dus even een kort praatje. Van Johannes en Ietje hadden we inderdaad al gehoord dat er meer Friezen terug gingen naar Texas.

Jelle en Wiepie Jongsma waren zaten schuin voor ons, ja de wereld is klein. Ze waren een maand bij hun kinderen in Nederland geweest en gingen nu terug. Ze werden van het vliegveld opgehaald door hun kinderen die nog in Taxas wonen. Vlucht duurde lang, mij eigenlijk wat te lang. Blij dat we er zijn. Nu de douane en de immigratie nog. Pfff…een rij…en een rij..en nog een rij, meer dan een uur gewacht maar gelukkig, we zijn binnen. Met de shuttle bus naar de autoverhuurbedrijven.O, wat is hier hier warm!! Waarschijnlijk dertig graden. Staan wij in een lekker spijkerbroekje….maar we vinden het heerlijk. Bij het verhuurbedrijf zijn we direct aan de beurt. We vragen nog een navigatiesysteem voor de auto. Zeer vriendelijke dame stelt hem voor ons in, taal is Nederlands. Lopen we door naar de auto’s en mogen we er eentje uitzoeken. We kiezen voor een mooie blauwe.

Op weg! Spannend. Het terrein bij het verhuurbedrijf is enorm groot. Het gaat in een keer goed. Klaas heeft ook een print van google  maps dus we hebben voldoende info. De tomtom doet het goed, spreekt wat vreemd nederlands maar gidst ons heel mooi door het grote Dallas heen. Klaas rijdt en dat is mij heel best, ik vind het eng, al die grote gebouwen en flats en een rij van 5 auto’s aan de ene kant en ook aan de andere kant. Ook nog een aantal foto’s gemaakt van de gigantische wegen daar. We rijden naar Johannes & Ietje en komen daar om 19.00 u Amerikaanse tijd aan. Wat een dag! We zijn verreisd en blij dat we er zijn. Ietje heeft een lekkere kop soep voor ons. Even douchen en nog wat drinken en dan slapen……nodig. We zijn bijna 24 uur onderweg geweest.