Tofino

Door Nicky & Rianne - 14-05-2013 07:00 Toen wij vanochtend wakker werden liet een klein zonnetje zich zien..helaas duurde dit niet voor lang. Het begon te regenen, en niet zo'n klein beetje ook. Het heeft denk ik vanaf een uur of 8:00uur tot aan vanmiddag 16:00uur non stop geregend. En dan niet een klein beetje regen..nee, het kwam met bakken uit de lucht. Rond 09:00 uur zijn we vertrokken in westelijke richting naar Tofino. Wat een prachtige route om te rijden. Dwars door de bergen heen. Helaas hadden we weinig zicht vanwege het slechte weer. Er was dan ook veel mist. We zijn eerst nog richting Ucluelet gereden. Een klein vissers dorpje waar niet spectaculair veel te beleven valt. Echter heeft het dorpje wel een hele mooie trail. De Wild Pacific Trail, deze loopt helemaal langs de kust. Hier zijn we even uitgestapt en een poging gedaan om van het uitzicht te genieten. In no time waren we twee verzopen katjes, en zijn we snel weer de camper ingedoken. Door gereden naar Tofino. Hier in het plaatsje wat rond gereden. We kwamen ook hier voor het eerst een plaatsje tegen die speciale parkeerplaatsen had voor de camper. Dit hadden we nog niet eerder gezien. We zijn uitgestapt en richting het centrum gelopen, maar wederom waren we in no time zeiknat. Snel weer terug de camper in en opzoek gegaan naar een camping. Iedereen rade ons Crystel Cove aan, vandaar dat we hier voor gekozen hebben. Een erg mooie camping met een prachtige ligging. Rond 2uur waren we op de camping het weer was echt te slecht, we hebben een poosje in de camper gezeten toen rond 16:00uur zo waar de regen stopte. Wij zijn meteen de camper uitgesprongen en zijn even naar het strand gelopen van de camping. We zagen zoveel blauwe lucht dat we besloten hebben nog wat meer van het Pacific Rim National Park te bekijken. Als eerst zijn we ring Long Beach gegaan. Een erg mooi strand dat vroeger door het gruis van schelpdieren bijna wit was. Helaas is het strand niet wit meer. Toeristen namen de schelpen in grote getalen mee. De afvoer ging sneller dan de aanvoer vanuit de zee. Rangers van het park schatten dat de 300.000 bezoekers de jaarlijks naar het strand komen, 7ton schelpen afvoeren. Daarna zijn we wat verder in oostelijke richting gereden. Hier hebben we nog de Rain Forest Trail gelopen. Een erg mooie Trail door het regenwoud heen. Erg mooi en zelfs een beetje spookachtig om te zien. Voldaan zijn we weer richting de camping gegaan. Morgen moeten we om 09:00 uur bij Jamie's Whalewatching zijn waar we met een Zodiac de zee opgaan om walvissen te spotten. Hopelijk zal het weer dat wat beter zijn!!! Tot de volgende keer! Rianne & Nicky