14 mei 2013 Port Angeles - Victoria / Butchart Gardens / Royal Britisch Columbia Museum

Door Anki Riteco - 15-05-2013 08:36

Vanmorgen was het vroeg. Vanavond is het alweer laat.

Om kwart over vijf ging de wekker, want om 7 uur werden we bij de ferryramp verwacht. Het was heerlijk om de zon te zien schijnen. Na het inchecken van de ferry, hebben we een uur moeten wachten, voordat we om 8.20 uur konden vertrekken. Gek maar het was eigenlijk best lekker. De zon in je gezicht doet wonderen.

Na een geweldige overtocht over een spiegelgladde Strait of Juan de Fuca, reden we probleemloos door de douanepost. We zijn in Canada! Wat een welkome afwisseling het weer is echt prachtig. We kunnen het goed gebruiken, want vandaag staat de Butchart Garden op he programma. Het was genieten van de oeroude prachtig aangelegde tuin, vol met voorjaarsbloeiers…….. tulpen! Het leek de Keukenhof wel haha.

Om half twee liepen we naar buiten en zetten koers op Victoria. Hier willen we het bekende Royal Britisch Columbia Museum bezoeken. Men roept dat het een geweldig museum is, nou dat kunnen we alleen maar beamen. Schitterend vond ik vooral de totempalen!

Omstreeks half vijf zochten we ons hotel op, dat op een steenworp afstand van de Inner Harbour ligt. Dicht bij het prachtige Parlementsgebouw en het befaamde Fairmont Empress Hotel. Ons hotel was prima hotel voor 1 nacht, met vooral een heel centrale ligging. Daar ging het voornamelijk om. ´s Avonds nadat we lekker pasta met zalm en scrimps hadden gegeten, hebben we gewacht tot na zonsondergang om het Parlementgebouw en haven bij avond te fotograferen. Omstreeks 10.00 uur waren we weer terug.

Een feeërieke locatie en een totaal relaxte sfeer die in geheel Victoria te voelen is. Wat een heerlijke stad.

Morgen zetten we koers op Ucluelet aan de westkust van Vancouver Island, waar we twee nachten blijven. Maar daarover morgen meer. Lieve groetjes aan jullie allemaal, maar de allerliefste gaan naar mijn meisje X.