ferry boten en het vaste land

Door Gerrie en Caroline Goud - 07-06-2013 02:40

Weer even zonder internet gezeten…

Maandag scheen weer lekker vroeg de zon en hebben we weer lekker buiten ontbeten.Zijn om 7.50  van de camping weggereden richting Comox om daar op de ferry boot te gaan. Onderweg zijn we nog 7 hertjes (white tailed deer) tegengekomen. Met de ferry overgevaren naar Powell River en dat was een prachtige tocht, op Sunshine coast zijn we naar Saltery Bay gereden want daar moesten we ook nog met de ferry mee. Hebben tijdens het wachten heerlijk in het zonnetje gezeten en werden beloond met een zeehond in het water voor ons. Ook deze overtocht was schitterend, de camping Porpoise Bay was ook erg mooi, werden wel gewaarschuwd via borden dat je geen beren mocht voeren…..:) Nou dat waren we ook niet van plan!!! Op een centrale barbecue-plaats vuurtje aangestoken en gaan barbecueën, kwamen nog 2 Canadese jongens en die vroegen of ze erbij mochten komen, gezellig met hun zitten praten.

Dinsdag zijn we om 6.00 uur opgestaan, wilden om 8.25 uur de ferry halen, dat was de allerlaatste ferry boot die we nodig hadden. Toen richting Whistler gereden, was een hele mooie weg met schitterende uitzichten. Zijn onderweg nog gestopt bij de Brandywine Falls, een schitterende waterval. In Whistler wat rond gelopen.  Waren toen al bijna bij de camping Nairnfalls, is weer een hele mooie natuurcamping waar geregeld zwarte beren lopen….. Nog even naar de Nairnfalls (waterval)gelopen. Wat een natuurgeweld is dat toch. Ook hier werden we weer gewaarschuwd voor beren.

Woensdag om 6.oo uur de wekker gezet, want we hadden een lange trip voor de boeg. Toen we wegreden begon het wat te regenen. Eerste stuk was echt door een Indianen gebied, het was echt een schitterend gebied, de sneeuw lag nog tussen de bomen. Onderweg werd het weer toch weer beter. Onderweg kwamen we nog een nest tegen met een Bald Eagle erop. Schitterend hoor! Ook zijn we hele lange treinen tegengekomen. Leek wel op een slang zo in het landschap. Ook onderweg nog tal van herten gezien en zelfs een Moose. Hebben net voor Vernon op de camping Kekuli Bay gestaan. Dit is een camping aan het meer. Er liepen allemaal Hoary Marmots (soort murmeltieren) rond. Wel werden we ook gewaarschuwd voor RATEL-SLANGEN !!!

Donderdag 6 juni zijn we richting Revelstoke gereden. Eerst nog bij Kalamalka Lake Provencial Park een trail gelopen, was een schitterend uitzicht. Toen naar de D Dutchman Diary gegaan, dit is een Nederlands melkveebedrijf. Onderweg nog een beer gezien, maar te ver weg voor de foto. Staan nu op een camping net voor Revelstoke.

tineke 07-06-2013 05:49 {{button-12923}}

Ik geniet van jullie reisverhalen echt super en de geweldige fotos

Aart 07-06-2013 06:49 {{button-12927}}

Ben het helemaal met Tineke eens. En het is of ik er zelf (weer) ben. Die Bald Eagles zijn toch fantastisch mooie vogels. Niet voor niets het symbool van Canada ! Héél veel plezier nog, daar met z'n viertjes. Leef en geniet !

Jacqueline 07-06-2013 07:57 {{button-12930}}

Heerlijk om zo mee te krijgen dat jullie zo genieten! ga zo door!
liefs en groetjes uit Capelle

peter en bets 07-06-2013 11:21 {{button-12937}}

wat een mooi reisverslag met schitterende foto's echt genieten voor jullie, pluk de dag toch, zeggen we altijd tegen elkaar, nou dat doen jullie wel dat kunnen we wel zien, best vervelend om te bbq

FoxEyes 07-06-2013 20:03 {{button-12946}}

Goud, we zijn trots op je. Mooie plaatjes heb je al te pakken, en met statief... keurig hoor. Je bent een brave leerling! Jullie hebben het prima naar jullie zin in die dierentuin daar he. Geniet er maar lekker van.We wachten vol spanning op de eerste foto van een male moose ( uiteraard in een mooi beekje met de ochtendmist er nog op en een opkomend zonnetje), een prachtige wolkenlucht, een vloeiende waterstroom ook van statief uiteraard....en last but not least .. die zwaaiende grizzly! Zet 'm op dus, wij zitten er klaar voor! geniet nog lui van al dat moois daar. groeten van Maga en Joyce

Ad en Carla 08-06-2013 09:37 {{button-12966}}

Hallo goudjes effe een reactie vanuit eindelijk een zonnig Zeeland. Mooi verslag en mooie foto's. Alleen die enge beesten dat is niks voor Ad. Jullie hebben toch wel een jacht geweer bij je voor het geval dat je door een konijn aangevallen wordt of zoiets. Nou de groeten hé je hoort nog van ons we houden jullie in de gaten doei