Dag 2

Door Roel van den Broek - 05-09-2012 00:53 Daar zijn we weer! Na een lange dag liggen we even op bed bij te komen van deze dag. Vanmorgen vroeg wakker, half 9 waren we allemaal al gedoucht en klaar om te gaan. We zijn een stuk de straat uit gelopen (57th street) om ergens een hapje te eten. Na een stevig ontbijt zijn we om 10uur met de yellow cap richting de ferry na liberty island gereden. Daar zijn we de Ferry op gegaan om het statue of liberty van dichtbij te bekijken, hij was een stuk groter dan verwacht. Vanuit het eiland hadden we ook een geweldig uitzicht van de skyline van New York City. Toen we terug waren in Manhattan zijn we richting ground zero gelopen waar ze nog hard aan het bouwen zijn aan de nieuwe torens. Het monument was ook erg indrukwekkend om te zien. Na dat we het gezien hadden hier, zijn we via Walstreet richting de Brooklin bridge gelopen. Het was een aardig karwij om de ingang voor voetgangers te vinden, na veel lopen en een biertje onderweg hadden we hem eindelijk gevonden. We zijn de brug helemaal af gelopen waar we weer een geweldig uitzicht hadden over de stad! Na dat we weer een hoop foto's hadden gemaakt hadden we het hier weer gezien en was het ook alweer 5uur dus tijd om weer richting het hotel te gaan. Na een lange taxi rit in de spits waren we na 3 kwartier in het hotel. Nu gaan we even ergens een hapje eten en het uitgaansleven van New York eens leren kennen.