Eerste dag USA!

Door Roel van den Broek - 04-09-2012 04:48 Na een lange dag zitten we nu eindelijk aan de bar bij ons hotel te genieten van ons wel verdiende eerste biertje in de USA! De reis ging vanmorgen erg goed, 6.15 waren we in Aalsmeer waar we de auto geparkeerd hebben. We werden gelijk naar Schiphol gebracht en konden gelijk inchecken en door de douane heen. Om de vakantie goed in te luiden hebben we bij grand cafe plaza op Schiphol (om half 8) ons eerste biertje op! Toen snel na de gate gegaan en we konden gelijk instappen en de reis kon beginnen. Onderweg af en toe wat turbulentie gehad maar verder een goede reis gehad! In New York aangekomen ging alles vlot en waren zo bij ons hotel, 12.00 geland en 14.00 waren we bij ons hotel. Na een uurtje Skype met het thuisfront zijn we naar central park gelopen en daar wat rond gelopen. Het is ongelofelijk dat zo'n mooi en groot park in zo'n enorme stad ligt, midden in het park zie je al de wolkenkrabbers boven de groene bomen uit komen. En wat een verschillende mensen lopen er in het park, je ziet er echt alles lopen. Vanuit het central park zijn we de 5th Av ingelopen waar we de duurste winkels ter wereld tegen kwamen en wat een grote gebouwen weer! We liepen langs de Thrump tower, Chrysler building en de top of The Rock. Vanuit de 5th Av zijn we naar Timesquare gelopen waar enorme schermen aan alle gebouwen hingen, mooi om een keer te zien! Na 4 uur door de stad lopen kregen we wel honger en we wilden wat makkelijks eten dus dan is de keuze niet moeilijk hier in de vs, de Mac natuurlijk! Voor de eerste avond hadden we in Nederland al een mooie excursie geboekt en dat was na de top van de Empire State Building. Met een lift werden we na boven geschoten, binnen nog geen 50sec zaten we 320 meter (met antenne is hij 440 meter hoog) hoger op de 86ste verdieping, pff wat een hoogte was dat en wat een geweldig uitzicht! Het is echt ongelofelijk hoe groot New York is, we zagen om ons heen alleen maar stad en we konden 25mile(38km) van ons af kijken. Na dat we flink uitgewaaid waren op die hoogte hadden we het wel een beetje gehad na zo'n lange dag. We zijn terug gelopen na het hotel om even rustig in de lobby te zitten met een biertje! Het was dus een geweldige eerste dag!