Page

Door G. Poel - 08-08-2012 07:32

Vanochtend (7 aug.) bij het ontbijt brak de theekan, doordat er te snel een te groot temperatuurverschil was. Nadat dit was opgeruimd dronken we maar jus d'orange bij het ontbijt en namen een heerlijk croissantje. Na de koffie gingen we naar de Glenn Canyon dam. Daar zagen we een grote dam die ervoor zorgt dat het water op de juiste hoogte blijft. Bij de rondleiding zagen we de generatoren die stroom opwekten. Het project kosten ongeveer 250 miljoen dollar en had tot nu toe al 2,9 miljard dollar aan inkomsten gehad een winstgevend project dus. Deze dam was ruim 200 meter hoog en zag er enorm uit. Na deze rondleiding zagen we nog een korte film over hoe de dam gebouwd werd. Hierna aten we een broodje en trakteerde Stefan ons op een milkshake bij de McDonald's. Na een hele lange zoektocht waarbij we een aantal keer de weg niet meer weten kwamen we aan bij de Antilope Canyon. Daar zagen we dat het 33,9 graden celcius in de schaduw was. Dit is een grot die door het water en de wind is geslepen. Deze grote is licht en het is er droog, juist het tegenovergestelde van de normale grot. Op het begin is het er smal, maar al gauw wordt het breder. Dit is echt een ontzettend mooie beleving, waar we een heleboel mooie foto's hebben gemaakt. Hierna hadden we het erg warm gekregen van het laatste stukje in de brandende zon, dus gingen we op zoek naar een plaats om te zwemmen. Deze vonden we bij het stuwmeer, welke Lone Rock heette, een halve mijl in de staat Utah. Nadat we hier gezwommen hadden, pakten we de stoelen en tafels en maakten daar de pasta klaar. Het was een mooi uitzicht eten op het strand met de bergen en ondergaande zon op de achtergrond. Het enige nadeel hiervan was de hoeveelheid muggen die we in de camper kregen. Nadat de afwas was gedaan, reden we terug naar de camping. Hier aangekomen deden we de muggenlamp aan, maar de muggenverdelger werkte niet, omdat in Amerika de stopcontacten werken op 110 volt terwijl deze muggenverdelger 220 volt nodig heeft. Nadat we nog ontspanden met lezen en computeren naast de camper op het bankje gingen we slapen.