Grand Canyon 1 en 2

Door G. Poel - 07-08-2012 06:41

De rit van Cornville naar de south rim van de Grand Canyon ging op 4 augustus via Sedona met vele mooie rode bergen, het Red Rock gebied. In Sedona kochten we een toegangspas en lieten we de plaatselijke ranger uitleg geven over het GC gebied. Via Flagstaff gingen we verder over de 180 tot aan de ingang van de Grand Canyon South Rim, waar we nog voor de ingang het Grand Canyon RV park vonden voor onze overnachting de komende 2 dagen. Het park was basic, iedereen gaat immers het park in en is alleen 's aonds bij dit RV Park terug. Onderweg het enige voertuig met buitenlands kenteken gezien, een Duitse dubbeldekkerbus die ons voorbijreed (!) in de heuvelachtige aanrijroute en later een bus met uitschuiflades voor slaapplaatsen bleek te zijn.

Ilona werd op 5 augustus al in de vroegte gewekt door pap met de mededeling dat er internet was, zodat zij alvast kon controleren wie haar gefeliciteerd had via internet. Pap ging ondertussen een rondje lopen bij de Grand Canyon. Nadat iedereen Ilona had gefeliciteerd gingen we ontbijten. Na het ontbijt gingen we met de camper genieten van het uitzicht bij de Grand Canyon. George en Stefan hadden eerder al in de camper gereden, dit keer ging Ronald voor het eerst met de camper rijden. Het weer werkte vandaag niet zo mee. Het was erg bewolkt en af en toe een regenbui. Hierdoor was het uitzicht iets minder, er waren minder verschillende kleuren waarneembaar. Bij de koffie zonger we eerst voor Ilona en aten daarna gebak. Het was op dat moment regenachtig, nadat het droog was maakten Ilona, mam en pap een gevaarlijke tocht bij de Grand Canyon. Hier hebben zij een paar mooie foto's gemaakt. Ilona kreeg voor haar verjaardag een helikoptervlucht boven de Grand Canyon. De rest van de cadeaus zou zij in Nederland krijgen. Maar eerst wouden we even genieten van de 100 meter finale sprint bij de olympische spelen. We probeerden eerst de televisie in de camper of die de olympische spelen kon ontvangen, maar dit was niet het geval. Dus we gingen een café naar binnen waar Ilona en Mariska 2e rang moesten zitten, omdat ze nog geen 21 waren. In dit cafe waren bijna 10.000 zenders, waarvan ongeveer 200 sportzenders. We mochten de afstandbediening hebben om te kijken of we de atletiek 100 meter finale konden ontvangen. Uieindelijk hebben we de finale gemist, waarin Bolt heeft gewonnen, want de Amerikanen zenden dit pas een halve dag later uit. Hierna gingen we via internet kijken hoe het weer zich zou ontwikkelen. De wolken maakten plaats voor de zon, waardoor de helikoptervlucht van Ilona vandaag kon doorgaan. We gingen met de camper naar een helikopterveld waarin vluchten werden gemaakt. Eerst werd geinformeerd naar de prijzen en hoe lang de vlucht zou duren. Nadat dit gedaan was, moest Ilona 20 minuten wachten totdat er een helikopter vrij was. Zij mocht voorin zitten en ze had een camera en fototoestel mee waarmee mooie beelden zijn gemaakt. Ilona vond het een geweldige ervaring om met bijna 200 kilometer per uur over de Grand Canyon te vliegen. Nadat de vlucht geweest was en er nog een aantal foto's voor de helikoper gemaakt waren gingen we even rustig zitten en een spel kaarten doen. Hierna gingen  we terug naar de camping waar we pasta aten. Na het eten waren de meeste moe. We aten nog een koek en gingen vroeg slapen.

De volgende dag stond pap al om 5 uur 's ochtends op en reed ons al slapende naar de Grand Canyon. We waren niet de enige, er stonden al veel auto's op de parkeerplaats toen we aankwamen. Nadat iedereen was omgekleed gingen we kijken naar de zonsopgang van de Grand Canyon. Gelukkig waren er dit keer geen woken voor de zon. Dit was een heel mooi gezicht, waarin je duidelijk de kleur van de stenen van kleur zag veranderen. Nadat dit gefotografeerd en gefilmd was gingen Mariska, Ilona, Ronald en George hardlopen langs de Grand Canyon. Het was een mooi gezicht tijdens het hardlopen. Je zag nog steeds de kleur van de stenen veranderen. Het liep verder door dan we verwacht hadden, dus keerden we na ruim 20 minuten hardlopen. Ilona en Ronald liepen op de terugweg voorop, Mariska en George volgde op ruime afstand. Na het hardlopen gingen we ontbijten op de parkeerplaats van de Grand Canyon. Hierna zetten we koers naar Page. Onderweg stopten we nog bij een uitkijktoren die uitkeer op de Grand Canyon. Hier kocht Mariska een ketting bij de souvernirwinkel daar. Ook stopten we nog bij één van de vele kraampjes die langs de weg stonden en waar wederom een  mooi uitzicht was. Na geshopt te hebben in de walmart gingen we naar de camping in Page. We hadden geluk dat er net voor ons een reservering gecancelled was, dus konden we daar mooi op een plekje staan. Nadat de watervoorraad van de camper was bijgevuld liepen we naar het strand wat vlak in de buurt was. Hier gingen we zwemmen in het meer. De temperatuur van het water was er warm, ongeveer 23 graden. Het was hier in Page erg warm overdag, dus stonden wij hier niet van te kijken. Nadat we gezwommen hadden gingen we in de camper douchen, wat kon doordat de camper aangesloten was op een watervoorziening. Na even ontspannen te hebben gingen we barbequen. Het vuur was hier zo aan met de kolen. Het vuur brandde nog lang na, dus namen we een aantal marsmallows die heerlijk smaakte. Nadat we een koek hadden gegeten gingen we slapen in Page.

*update: er staan foto's onder de artikelen: geland in phoenix en grand canyon. Alle afbeeldingen kunnen bekeken worden bij fotoalbum (aan de linkerkant). De foto's lopen achter bij de artikelen, omdat de foto's niet iedere dag op de computer worden overgezet.

Ilona bij de helikopter waarmee ze over de Grand Canyon heeft gevlogen

Ilona voor de helikopter waarmee ze heeft gevlogen over de Grand Canyon

De rivier bij de Grand Canyon

Corrie brogt-Poel 07-08-2012 21:02 {{button-8969}}

Hoi Poeltjes,
Wij hier in Bennebroek volgen jullie reisavonturen met heel veel plezier. Het zal af en toe best wel warm en vermoeiend zijn maar dat hoort denk ik bij een enerverende reis die jullie nog lang zullen herinneren. Ik lees dat jullie na warme en sportieve inspaningen ook op juiste tijdstippen de juiste verkoeling weten te vinden. Het verjaardagscadeau voor ilona is wel iets om jaloers op te worden. Werd ik maar 16 jaar met zo'n papa en mama. Plezier allemaal en lekker doorgaan met genieten van al die bijzonder enerverende belevenissen. Groetjes, Corrie.

ank hersbach 07-08-2012 23:30 {{button-8983}}

hoi lieve mensen ,er gebeurd bij jullie van alles en er is geen moment ven verveling ,ik ga jullie foto,s bekijken ben erg nieuwsgierig .
marleen d,r huis gaat nu opschieten, badkamer en toilet zijn bijna klaar nu de keuken nog en de vloeren en het stucken van de wanden dus er moet gewoon nog een heleboel gebeuren.
wim brengt dgl veel tijd op de bank door ,hij heeft verplicht rust dit alles voor het genezingproces van z,n knie ,weer op de hoogte van alles ,groetjes WIM en ANK

Truus Poel 11-08-2012 10:59 {{button-9133}}

Ilona heeft een verjaardag gehad om nooit meer te vergeten. Jullie maken heel wat mee. Geniet met volle teugen. Zo'n reis maakt jullie leven rijker. De warmte schrikt me af, anders zou ik zo'n vakantie wel zien zitten. Veel plezier en een voorspoedige tocht. Groetjes.

Truus Poel 11-08-2012 11:07 {{button-9134}}

Stefan, gefeliciteerd met je verjaardag. Jij viert dit jaar je feestje in Utah. Dat vergeet je nooit meer. Dagelijks kijk ik op jullie schema op de kastdeur, waar jullie volgens de planning zijn. Ik weet niet hoe vast die planning is. Misschien moeten jullie wel eens van de route afwijken. Veel plezier.

Corrie Brogt-Poel 11-08-2012 19:57 {{button-9151}}

Hoi Poeltjes, Gefeliciteerd met de verjaardag van Stefan. Wordt dat ook een bijzondere verrassing voor Stefan???
Even heb ik niets meer vernomen maar hopelijk genieten jullie en hebben jullie geen tijd om te mailen.Of is de hifi niet overal in de lucht. Veel plezier en tot mail. Groetjes Corrie.