Bryce Canyon en door naar Zion

Door Fam. Deijk - 21-07-2012 18:34

We zijn donderdag ochtend al redelijk op tijd vertrokken omdat we een flinke rit voor de boeg hadden en in Page graag een langere stop wilden maken. We hebben daar bij het Lake Powell een paar uurtjes gezwommen en gezonnebaad. De auto kon helemaal mee het strand op en we lagen daar op onze handdoeken tussen alle grote auto´s en campers. Het was vooral erg warm, eigelijk alleen vol te houden als je af en toe in het water ging. Rond twee uur de boel weer ingepakt en verder gereden, inmiddels allen lekker bruin en rood gekleurd. Onderweg naar Bryce kwam er steeds meer bewolking en zelf enkele druppels regen gehad. Op de bestemming aangekomen bleek dat we midden in een Cowboy gebeuren terecht kwamen. We konden sávonds naar een rodeo show vlak naast de deur. Echter Laura gaf aan dat dit wel erg zielig is voor die dieren en daar waren we het allen wel mee eens. Dus maar niet naar toe gegaan. Meiden nog even gezwommen en s´avonds genoten van een Cowboy´s dinner buffet. Hier heerlijk gegeten. Marloes blij met eindelijk weer wat groente en Laura ging vooral voor het dessert met veel soorten taart. Dit beviel zo goed dat we de volgende ochtend in ditzelfde restaurant maar hebben ontbeten.Smaakte ook weer prima. Theo, Chantal en Laura gingen voor Hotcakes, wat een soort pannekoek was. Marloes ging voor een omelet waar ze ook aardappelen bij kreeg. Na het ontbijt de shuttlebus gepakt om Bryce Canyon te verkennen. Eerst weer een film gekeken over het ontstaan en daarna een wandellocatie opgezocht. Bij Sunset point de Navajowalk gaan lopen. Laura en Chantal haakten al snel af toen ze zagen hoe we daalden en tegemoet komers al hijgend weer boven kwamen. Samen met Marloes en Theo de tocht van 2,2 km. wel gelopen en prachtige beelden gezien. Bij het beklimmen kwam het luie zweet er echt uit, mede doordat we in de warme zon liepen. Maar was zeker de moeite waard. De meiden hadden geen zin om verder het park in te gaan en daarom de shuttlebus weer terug genomen.In de auto gestapt om richting Zion te gaan. Weer een ander , mooi natuurgebied. Onderweg naar ons hotel kwamen we al een heel stuk door het park, weer heel anders maar ook prachtig. Hotel ligt echter helaas wel erg ver van het park af en ook rondom om weinig vertier. Gelukkig wel een zwembad,want het is hier erg warm. Ongeveer 35 graden. Zelfs het zwembad water is erg warm. Verder prima hotel en gelukkig weer met koelkast en ontbijtje erbij. S´avond in het dorp wat gegeten en nog even de supermarkt in voor wat fruit en drinken. Vandaag een lui dagje, zo nog wel even met een paar het park in. Chantal en Laura hebben wel genoeg van de natuur gezien en willen een hangdag bij het zwembad. Morgen gaan we naar de drukte van Las Vegas waar we onze mooie reis gaan afsluiten. Ik doe nog een poging om er wat foto´s op te zetten.