Grand Canyon en Monument Valley

Door Fam. Deijk - 19-07-2012 07:34

Dinsdagmorgen hebben we Kingman verlaten na een relaxte avond en ochtend daar, Voor vertrek hebben de meiden nog even gezwommen en gezon"t. Ook daar weer een heerlijk ontbijt met vers gebakken wafels. De reis begonnen via de beroemde Route 66, een paar foto's gemaakt op wat leuke plekken maar verder viel het op dat er vooral veel oude rommel lag overal. Viel dus wat tegen. Wat wel leuk was was de radiozender die op de route 66 afgestemd was, voor Theo en mij herkenbare muziek zoals o.a. Stevie Wonder. Waar wij dus lekker zaten mee te galmen kregen we commentaar vanaf de achterbank. Daarna doorgereden naar de Grand Canyon ons hotel snel gevonden en na ingecheckt te hebben op onderzoek bij het Visiters centrum. Aldaar een film gekeken over de geschiedenis van de Canyon wat zeer indrukkend was. Daarna met een shuttlebus het park in en genoten van het overweldigende uitzicht van de Canyon. Heel bijzonder om te zien en een aantal mooie foto's gemaakt. Een stukje gewandeld en daaarna met de bus richting het punt waar de zonsondergang het mooist schijnt te zijn: het Hopi point. Daar waren heel wat meer mensen en het was inderdaad geweldig om te zien. Daarna in overvolle bussen terug naar ons hotel. Aangezien het inmiddels rond 21.30 was en we erge trek hadden maar een pizza gehaalld aan de overkant om op onze kamer op te eten. Theo en ik namen een Pizza met rode chili, ai kleine vergissing, we stonden compleet in brand, gelukkig nog veel gekoeld water op voorraad. Vanochtend geen ontbijt erbij dus de wekker maar iets later gezet. Ons brood bij de foodmarkt gekocht en lekker gegeten van gewone boterhammen met jam en nutella. ook lekker een keer weer. Chantal en Laura nog even weer aan hun kleur gewerkt en tegen 12.00 op pad. Nog een keer naar de canyon gekeken bij desertview, een hoog punt en wederom prachtig uitzicht. Daarna richting Monument Valley, in het gebied van de Navajo indianen. Doordat hier een tijdvershil vaan 1 uur is, waren we plaatselijke tijd pas om 16.30 bij ons hotel. Wederom een prima locatie. Aangezien de meiden (Chantal en Laura) niet echt zin hadden in nog meer natuur maar vooral in het zwembad met ligbedden het coompromis gemaakt om eerst een uurtje te zwemmen met zijn allen. Voor de jeeptocht was het toch al laat. Tegen 18.00 richting de Monument valley gereden, wederom indrukwekkende beelden. Met de auto een zeer hobbelig weg door het gebied gereden en uiteraard vastgelegd op foto en video. Bij terugkomst zagen we weinig restaurants in de nabije omgeving dus toch maar weer voor de Mac gezwicht. Hebben we voorlopig dus wel even genoeg van. net noog heerljk buiten op het terras gezeten , met enige moeite koffie kunnen bestellen. Bier  en wijn was niet mogelijk, dus dit hebben we gelukkig zelf nog wel. Een paar potjes Uno gedaan , was heerlijk buiten, vanmiddag knap warm maar nu sávonds lekker in onze korte broeken buiten gezeten. Morgen rijden we naar Bryce Canyon, met een tussenstop in Page waar we even bij een recreatie meer aan willen leggen.

Bedankt voor al jullie leuke reactie! Mochten jullie zitten te wachten op een kaart, helaas schiet dit er steeds bij in dus laten we het bij deze blog! Nicol ik vrees dat er weinig ruimte overbijft voor jou Van's . Men is hier wel erg ingesteld op gluten vrije maaltijden in restaurants, dus ook voor jou een goede plek.

Ook twee foto's geeplaatst, gaat weer erg langzaam dus rest volgt later.