27,28,29 en 30 juli

Door Hilda Kist - 31-07-2012 09:03 27 juli. Van death valley vertrokken voor de lange rit naar sequioa park. Daar om ca. 5 uur aangekomen. Aangezien de jonge dames onderweg een outletmall hadden gezien besloten hier maar even naartoe te rijden, 10 mile rijden. Daar oa. In de Nike-store wat dingetjes gescoord en daar goedkoop en lekker gegeten. De volgende ochtend vertrokken we richting Yosemite park. De route erheen was mooi maar leek wel wat op zuid Frankrijk (Pyreneeën) of noord Italië. Daar zijn we met de shuttlebus eerst naar het giant bos geweest, sequoia bomen. Enorme grote bomen, mooi om te zien. Daarna een lange rit om de gletsjer van 470 m hoog te gaan zien. De rit erheen was mooi maar van de gletsjer was maar weinig te zien, er stroomde weinig tot geen water. De teleurstelling was groot. Om ca. Acht uur kwamen we aan in het hotel en zijn we gaan eten. We kwamen zelfs Meppelers tegen, de familie Ovinge. Gistermiddag zijn we gearriveerd in San fransisco. Ons hotel ligt vlakbij de beroemde mombard street, de kronkeligste weg die er bestaat. Bekend van veel films. Daarna gegeten in fishermans wharf. Vanochend vroeg opgestaan, Geert is jarig, om fietsen te huren en de trip met de boot naar Alcatraz te maken. Dit was erg leuk en interessant. Toen zijn we gefietst naar en over de golden gate bridge, het was prachtig weer maar de brug lag in de mist. De fietstocht erheen was heel pittig, er zaten een paar colletjes is van de 1e categorie en de wind op de brug was hevig. Op de terugweg op de brug maakte Ruben een foutje en vloog met de fiets bijna over een hek en kwam flink te vallen. Behalve een pijnlijke heup liep het lichamelijk goed af maar de schrik zat er even goed in. Toch konden we met z'n allen nog half San Francisco doorfietsen en hebben we Geerts verjaardag gevierd in het hardrock café. Al met al een hele geslaagde dag. Welterusten en tot gauw (t is hier inmiddels 12 uur s'nachts en iedereen slaapt al)