Pacific Coast Highway

Door Marijke Plantinga - 22-06-2012 05:22

20 en 21 juni

Woensdag ochtend zijn we op tijd vananuit San Francisco vertrokken. We beginnen vandaag aan onze reis terug naar Los Angeles over de Pacific Coast Highway. Hier zullen we 3 dagen over doen. Het is ongeveer 3 uur rijden naar het plaatsje waar we zullen overnachten. Het is een erg mooie route langs de kust. Blauw water en allemaal rotswanden.

We stoppen een paar keer om foto's te maken. Onderweg stoppen we aan het begin van de middag bij een "Denny's". We willen toch wel graag een keer een Amerikaans ontbijt proberen, maar dan 's middags. Want we denken niet dat we dat 's morgens weg krijgen. We bestellen allebei hetzelfde, 2 blueberry pannekoeken, 2 gebakken eieren, bacon, worstjes en een soort van aardappel pannekoek. En we krijgen siroop voor over de pannekoek.

Het is heel veel en heel vet, maar verassend lekker! Vooral de pannekoeken. Zo'n groot ontbijt kost maar 6 dollar, dat is zo'n 4,50 euro! Na dit alles opgegeten te hebben zitten we vol en rijden we verder. Helaas wordt het steeds mistiger. Dit blijft bij de kust hangen, verder het land in is het gewoon zonnig. Maar hierdoor is het uitzicht op de zee helaas wat minder mooi. Rond 1 uur komen we bij het
plaatsje aan. We zijn onderweg nog geen camping tegen gekomen, maar daar kijken we straks wel naar. Eerst even de camper parkeren. We lopen een tijdje in het stadje rond. Heel veel leuke winkeltjes, maar alles is er ontzettend duur! We lopen langs een makelaar waar huizen van 16.000.000 dollar in de etalage hangen! We willen graag even naar het strand, maar hier mag je niet met een camper parkeren. Dit soort bordjes komen we hier bijna overal tegen. Het is hier erg camper onvriendelijk! We besluiten verder te rijden, want het is toch nog vroeg. We komen de rest van de dag bijna geen
campings tegen. En de campings die we wel tegen komen zijn vol.

We stoppen onderweg bij een strandje waar allemaar zeeleeuwen op het strand liggen! Echt grappig om te zien. Ze gooien zand over zichzelf heen en maken veel lawaai.

Natuurlijk wat foto's gemaakt. Op de parkeerplaats lopen ook allemaal eekhoorntjes rond. Ze zijn helaas tam geworden door al het eten dat ze van de voorbijgangers krijgen, maar hierdoor hebben we wel hele mooie foto's kunnen maken. Zelfs een waarbij er één vlak voor Joost staat.

Rond 6 uur komen we aan in het plaatsje waar we eigenlijk morgen pas zouden zijn! Hier is gelukkig wel een camping met beschikbare plekken. Het is een mooi plekje waar we zelfs een vuurtje kunnen maken. Eerst maar even wat eten. Onze boodschappen beginnen op te raken en we zijn ook geen supermarkt tegengekomen, dus gaan we naar
een restaurantje. Ook hier is het heel duur, maar omdat de dag nogal tegen valt vinden we dat we wel wat lekkers hebben verdient (haha). Joost neemt een hele grote steak en Marijke verschillende soorten vis. Voor een Amerikaans restaurant is het erg lekker en redelijk normale porties (al is de steak van Joost wel heel erg groot!). Na het eten gaan we terug naar ons plekje en maken we een groot kampvuur van ons laatste brandhout. We gaan vroeg slapen, want we willen morgen vroeg weg. We hebben besloten een dag eerder naar Los Angeles te gaan. De Pacific Coast Highway is erg mooi, maar er valt erg weinig te beleven en er zijn niet zo veel strandjes waar we eventueel lekker kunnen zitten. Dit vinden we best jammer, maar nu kunnen we toch L.A. nog bekijken!

P.S. Nog wat extra foto's in het foto album.