San Francisco deel 2

Door Marijke Plantinga - 20-06-2012 17:03

San Francisco

19 juni

Vanmorgen heeft Joost eerst een ontbijtje gemaakt, Marijke hoefde lekker niets te doen op haar verjaardag. We hebben de rest van de ochtend lekker rustig aan gedaan en zijn rond 11 uur richting San Francisco gegaan. De camper geparkeerd en met de metro naar de stad. Hier hebben we eerst wat rondgekeken en een lekker gebakje gegeten. Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar de opstapplaats voor de bus, want we hebben tickets voor een "hop on hop off" tour bus. Deze was gelukkig vlakbij. Het is vandaag echt prachtig weer! Niet zo warm, rond de 20 graden, maar geen wolken. Strak blauwe lucht! Veel beter dan gisteren. We zitten lekker boven in de bus (zonder dak) dus lekker in het zonnetje. De bus stopt op verschillende punten waar je in en uit kunt stappen. De hele ronde duurt zo'n 2 uur. Vanuit de bus kunnen we alles goed zien. De gids verteld wat we zien. We rijden o.a. langs het grootste gebouw van San Francisco en China Town. Hier ruikt het zo lekker, dat we besluiten daar vanavond wat te gaan eten. We rijden langs pier 39 en Fisherman's Wharf. Vervolgens verder naar de Golden Gate  Brigde. Hier gaan we er uit, want zo vaak gebeurt het niet dat de brug wolken vrij is!

Hier hebben we veel mooie foto's gemaakt en nog even rondgelopen. Na een uurtje zijn we  met de bus (weer bovenin) verder gereden. We gaan er verder niet uit, we vinden het vanuit de bus prima, haha! We rijden langs het Golden Gate Park, deze is heel groot. Ziet er mooi uit. We rijden door een woonwijk net buiten de stad waar erg mooie huizen staan en door Haight Street, hier wonen alle hippie's. Coffeeshops en allemaal kleine winkeltjes. Leuk om te zien! We komen nog langs een aantal punten en uiteindelijk weer langs China Town waar we uitstappen. Hier hebben we even rondgelopen en zijn toen een restaurantje gaan zoeken. We kwamen langs een tent die helemaal vol zat. Het ziet er van binnen niet uit, maar als het zo vol zit zal het wel goed zijn! Hier hebben we heel lekker gegeten. Eerst lekkere soep en allebei een loempie. Toen kregen we 3 schalen. Één met rijst, één met kip en groente en één met rundvlees en groente. Als laatst natuurlijk een fortune cookie. Hierna hebben we nog wat rondgekeken en zijn toen naar de winkelstraat gelopen. Hier hebben we wat in kledingwinkels rondgekeken, maar niets leuks gevonden. Het is ondertussen toch al weer 19:00 uur, dus we besluiten terug te gaan. Met de metro naar de camper en vervolgens naar de camping. De rest van de avond bij de camper gezeten en toen lekker gaan slapen.

We zijn nu net wakker en gaan straks verder rijden langs de Pacific Coast Highway. We zullen vanacht slapen in een klein plaatsje langs de kust.