Bryce Canyon National Park deel 2

Door Marijke Plantinga - 12-06-2012 02:38

11 juni

Bryce Canyon deel 2

Het was vannacht heel erg koud hier in de bergen! Gelukkig hebben we extra dekens, brrr! Vanmorgen op tijd opgestaan omdat we een lange wandeling willen maken voordat het te warm wordt. De eerste pendelbus vertrekt vanaf de camping om 8 uur, dus deze hebben we genomen. Genoeg water en broodjes mee natuurlijk voor onderweg. Na wat technische probleempjes met de bus kwamen we om half 9 gelukkig toch nog bij het juiste punt aan. We gaan de "Fairyland loop" lopen. Dit is de langste wandeling van het park van ongeveer 13 kilometer. Het was ook hier weer erg mooi. Het pad liep naar beneden een beetje het dal in langs alle (ik noem het maar "rotspilaren"). Vooral het kleur verschil was mooi. Van wit, naar zalm roze, naar rood. Onderweg veel hagedissen en "chipmunks" (kleine eekhoorntjes) gezien. Ook nog een hert zien wegrennen, gelukkig geen beren! Hier werd wel voor gewaarschuwd. Onderweg af en toe even gestopt voor een broodje of wat drinken en na een tijdje hebben we toch maar onze korte broek aangetrokken, want het werd al gauw erg warm.

Het pad liep af en toe erg stijl omhoog, maar het was gelukkig te doen. In het foldertje dat we hebben gekregen stond dat het een erg rustige route is, waar weinig mensen lopen en dit klopt. De eerste twee uur kwamen we helemaal niemand tegen en het enige geluid dat we hoorden waren vogels, heerlijk! Het laatste uur was wel even af zien, want het pad liep stijl omhoog! Na een dikke 4 uur waren we weer terug bij het beginpunt. Natuurlijk weer heel wat mooie foto's gemaakt!

We waren eigenlijk van plan met de pendelbus het park nog verder door te gaan om nog bij een paar uitkijk punten te kijken, maar we waren best moe en hadden nu zo'n beetje het hele park gezien met deze wandeling. Dus we zijn teruggegaan naar de camping. De rest van de middag lekker rustig aangedaan. Even gedoucht (lekker rustig overdag) en even de was gedaan (moet ook gebeuren). Daarna voor de camper zitten lezen. Terwijl we hier zaten begon het een einde verderop opeens heel hard te waaien. Bij ons was er bijna geen zuchtje wind. Er werd allemaal stof opgewaaid en een stel kinderen dat daar rondliep van de plaatselijke padvindersclub begonnen te gillen. Even laten zagen we een hele grote windhoos! Bijna een kleine tornado. Allemaal stof! Zo'n 100 meter vanaf onze camper. Het duurde maar heel even en tegen de tijd dat we onze camera hadden gepakt was het helaas alweer weg. Maar wel vreemd om te zien! Het stof bleef nog een hele lange tijd hoog in de lucht hangen.

's Avonds hebben we weer zelf gekookt in onze camper (zelfs de doperwten zijn groter!) en zijn we nog even naar het winkeltje hier op de camping gelopen voor wat bier voor Joost. Verder rustig aan gedaan en lekker gelezen en straks weer een vuurtje maken met marsmellows! Morgen via Zion National Park naar Las Vegas!

P.S. Het uploaden van de foto's gaat wat beter dus we hebben er een paar toegevoegd aan het fotoalbum.