Arches National Park 8 en 9 juni

Door Marijke Plantinga - 10-06-2012 23:17

8 en 9 juni 2012

Hierbij 2 dagen in 1 blog, omdat we vrijdag niet zoveel hebben gedaan.

Vrijdag ochtend zijn we na het ontbijt onderweg gegaan naar Arches National Park. Monument Valley is eigenlijk alleen te bekijken met een tour of met je eigen auto over de onverharde weg, en dat leek ons met de camper niet zo'n goed idee. We hebben gisteren alles met de tour al gezien, dus doen we vandaag lekker rustig aan. Onderweg natuurlijk nog even de foto gemaakt die iedereen van Monument Valley maakt vanaf de weg. Het landschap veranderd hier heel snel. Je rijd opeens in het niets door zandvlaktes en dan opeens zijn er rotsen of bomen.

Na een rit van ongeveer 2,5 uur komen we aan bij Moab, een stadje vlak bij Arches National Park. Hier tanken we even en halen we een lekker broodje bij Subway. We nemen er een ice tea bij, maar dat is echt niet te drinken hier. Het is echt koude thee, echt vies. De beker was overigens wel erg groot! Na het broodje zijn we naar de ingang van het park gereden waar we met onze parkpas weer zo naar binnen mochten. Eerst even bij het Visitors Center binnen gekeken. Hier laten ze zien hoe de bogen en het landschap ontstaan is. Vervolgens verder gereden door het park naar de camping. Deze ligt 18 mijl vanaf de ingang, zo'n kleine 30 kilometer. Het is de enige camping in het park en deze is vol. Gelukkig hebben we gereserveerd. We hebben een mooie grote plek met wederom een picknick tafel en een plek om vuur te maken. De rest van de middag doen we rustig aan. Het is hier ontzettend heet en het waait hard, waardoor het voelt alsof er een fohn op je gericht staat. We hebben wel nog een kleine wandeling vanaf de camping gemaakt naar een boog vlakbij. Hier kun je onderdoor lopen, erg leuk en mooi om te zien.

Verder hebben we nog even lekker zitten lezen en heeft Marijke eten gemaakt. 's Avonds hebben we een kampvuurtje gemaakt en echte amerikaanse s'mores gemaakt. Dit zijn marsmellows geroosterd boven het vuur tussen 2 zoete crackers met een blokje chocola (van een Hershey's Bar). Ontzettend zoet, maar wel lekker!

Er liep nog een hert vlak langs onze plek, erg leuk om deze van zo dichtbij te zien. Het is hier heel donker en er is geen stad in de buurt dus de sterren zijn hier heel goed te zien. We hebben dus nog een tijdje naar de sterren zitten kijken en zijn toen lekker naar bed gegaan.

Vandaag hoeven we niet te rijden, want we staan hier twee nachten. 's Ochtends zijn we na het ontbijt door het park gereden en zijn bij de mooie plekjes gestopt bij verschillende bogen. We hebben onder andere een lange wandeling (heen en terug in totaal 5 kilometer) gemaakt naar de Delicate Arch.

Het pad liep een heel stuk omhoog een versteende zandduin op. Er zijn hier heel veel versteende zandduinen. Heel lang geleden was hier alleen zand en de zandduinen zijn door de jaren heen versteend. Ziet er heel vreemd uit. Het is erg warm, maar we hebben gelukkig genoeg water bij ons. Uiteindelijk komen we uit bij de Delicate Arch. Het waait hier ontzettend hard door de boog heen! We moeten onze petten af doen, anders waaien ze weg en soms even gaan zitten omdat we anders omwaaien. We hebben een paar leuke foto's gemaakt en zijn toen het stuk weer terug gelopen naar de camper. Onderweg kwamen we een omgewaaide boomstam tegen waar mensen weggewaaide petjes aan opgehangen hadden. Zo hard waait het hier!

Vervolgens zijn we verder het park doorgereden en hebben we nog een wandeling van een klein uur gemaakt naar 2 grote bogen. Ziet er erg bijzonder uit. Daarna lekker even een broodjes gemaakt en toen op weg naar een supermarkt in Moab. Hier hebben we weer even over gedaan, want wat een belachelijk grote winkel weer! We hebben eten
voor een hele week gekocht, dus we hoeven de komende dagen niet nog een keer. Nog even bij Starbucks een koffie voor Joost en een Mocha Cookie Crumble Frappuchino voor Marijke gekocht. Erg lekker! Daarna zijn we teruggereden naar het park en hebben we nog een wandeling gemaakt naar de Skyline Arch. Dit is de grootste in het park en
is 88,4 meter breed. Het is ondertussen 16:30 en erg warm, dus we gaan terug naar de camping. Even een snelle douche in de camper, want er zijn hier geen douches.

's Avonds hebben we onze eigen hamburger gemaakt, want dat moet natuurlijk wel als je in het land van de burger bent. Ook Marijke heeft er 1 gehad, want tja, we doen
dit waarschijnlijk maar 1 keer.

Daarna lekker weer een kampvuurtje gemaakt en naar de mooie sterrenhemel gekeken. Het kampvuurtje na een half uurtje wel weer uitgemaakt,
want het waaide wel heel erg hard en het is hier zo droog. We willen natuurlijk geen brand veroorzaken! Morgen een erg lange rit van 500 kilometer naar Bryce Canyon.