Los Angeles!

Door J.G. Dooms - 23-08-2012 03:36

We hadden een voorgevoel, en dit bleek juist!, dat we voor LA moesten reserveren.De papa wilde persé aan t strand, geef 'm eens ongelijk toch? Zo'n reservering bleek nog niet zo gemakkelijk met inlogcodes en wat dies meer zij. Maar de aanhouder wint en na wat heen en weer gebel hadden we een stekkie aan (op) het strand. Ook naar deze grote stad hebben we weer heel wat in de file gestaan, maar wel geruisloos onze camping gevonden...Dockweiler statebeach campground. De naam zegt het al: een camping van de staat, niet duur maar meer dan een parkeerplaats is t niet. En toch was dit één van onze leuke plekjes omdat hier bijna geen toeristen zaten maar locals die de warmte en de drukte van de stad ontvluchtten. Allemaal even vriendelijk en behulpzaam. Een minpuntje: het vliegveld LAX zat vlakbij. Normaal halen we eerst boodschappen voordat we gaan overnachten maar deze keer dachten we in een grote stad kan het niet zo moeilijk zijn. We besloten op z'n niet-Amerikaans te gaan lopen op zoek naar voedsel. Toch nog een minpuntje...na 3 kwartier lopen hadden we eindelijk iets gevonden, een 7-Eleven supermarktje en een pizza take away! Op de terugweg hebben we voor 3 dollar een stadsbus aangehouden die ons een stukje dichter bij de camping bracht. Diezelfde avond nog contact gelegd met een stel gezellige LA-ers, die voorstelden om met ons naar de supermarkt te rijden en de volgende dag werden we uitgenodigd voor een American Dinner. Op de foto zien jullie de 'one big happy Family'. Dag 2 was een stranddag met veel zon en gezelligheid. Dag 3 stonden Universal Studios en the walk of fame downtown op t programma. EEN GEWELDIGE dag  waar de kinderen nog lang over zullen praten. We hadden front of line tickets, hiermee hadden we geen wachtrijen en konden alles op t gemakkie doen.De kinderen voelden zich echt een ster met speciale ingangen en een STARpas om hun nek!! Tegen de avond zijn we heel dapper met de RV naar downtown Hollywood gereden en hebben the walk of fame bewandeld. Volgens Jan heeft hij daar de lekkerste pasta carbonara ooit gegeten in een van de oudste Italiaanse restaurants van Hollywood. Tegen de nacht weer terug op ons vertrouwde plekje aan t strand, ver weg van alle drukte. Na een goede nachtrust zijn we tegen de middag vertrokken richting Sant Diego.