Clearwater 20-06-12

Door W.M. van Merriënboer - 21-06-2012 06:20

lieve allemaal, Wat een prachtig land is Canada.

Eergistern zijn we vertrokken van Banff en gingen de Ice Field Way  op. 285 km en we hebben er 11 uur over gedaan. Onderweg zijn we op verschillende plekken gestopt om te kijken naar een watervan of een meer. We begonnen met het Horse Canyon een waterval tussen de rotsen. Daarna naar het Peyto Lake, dit was overweldigend prachtig turquise was de kleur van het water. Ooke ontmoette we daar natuurlijk Hollanders. Jonge mensen die op zoek zijn naar Campings om er zelf mee te beginnen in Canada. Zij vroegen of wij met hun een dag meegingen, maar dat kon niet vanwege de BB in Jasper. Anders mkoesten wij dat toch betalen. De weg is onbeschrijflijk mooi er zijn zoveel dieren in het wil daar en we hebben ze gezien. prachtig is dit sheep geiten met lange witte haren een kudde zelfs. grote herten (Moose) . Geweldig. Ook de weg, waarvan weij hoorde dat dit de mooiste weg van de wereld is en dat geloof ik zeker. Want als je een plaatje in een brochure bekijk en je zegt al , wat is dit mooi, dan is dit nog niet de werkelijkheid, want die is veeel en veel mooier in het echt. Wij zijn ook naar de Ice Fields geweest. Eerst met een bus, daarna met een zware bus (de wielenm zijn zo groot als ik ben) en die bracht ons op de ice velde. Als je dit ziet in deze tijd van de opwartming van de aarde en je ziet dat de gletsjer al voor een groot deel gesmolten is en het ijs van het plateau ook al aan het smelten is, dan ben je hier wel even stil van.  Ook zijn er scheuren in de platen van het ijs. Het ijs ligtr er al duizenden jaren en zo langzamerhand is het aan het verdwijnen. Hier waren we echt van onder de indruk. Eindelijk aangekomen in Jasper. De hospita had een briefje gescheven op de deur, van Ga maar naar boven en maak het maar naar je zin. en een briefje lag er, van ik doe een enveloppe onder de deur schuiven voor het geld. We hebben ze niet gexzzien. Oh wat waren we boos. Dat zoek je niet bij een BB, die moeten hartelijkkl en gastvrij tegenover de gasten zijn. Brrr Wij zijn er vanmorgen vertrokken en een prachtie rit naar Ckearwater, waar we om 3 uur aankwamen. Toen zijn we nog fijn even door het Wellgray Park geren en hebben daar ranges en enige zeer oude Canadese huizen, die normaal in een wildernis staan gezien.(Nou was dit in het begin van de twintigste eeuw zeker wildernis. We zagen prachtige watervallen met een forst zo mooi. en we zagen een baby zwarte beer, maar konden niet oip tij het foto- en filmtoestel klaar krijgen en toen was hij weer weg. Enig was dit. Haqlf negen in het Hotel en dit was heerlijk De vrijheid en de ruimte. en zelf koken. Boodschappen ook nog gedaan. Toen het etyen uit de auto om naar boeven te brengen en toen struikelde Truus, ik schrok me wild. Gelukkig een grote schaafwond op haar knie en elleboog, maar de wijnfles was heel gebleveNog even bericht voor Lydi  Ik heb Edwin 2 x sms gestuurd, maar hij gaat er niet door. Misschien door de bergen Wil je dit even tegen Edwin zeggen. Hij heeft er twee dagen nu opzitten en hij sms te mij dat de eerste dag goed gegaan was. Niels gaat het goed met je temtamen. en Femke wanneer is de uitvoering van school.

George nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Nu groetjes van Wil en Truus

Riet Leeflang-Vermeulen 21-06-2012 08:31 {{button-6426}}

Wat leuk om dit allemaal te lezen. Reis zo een beetje met jullie mee.
Liefs,
Riet

Lydia 21-06-2012 19:58 {{button-6450}}

Wat geweldig dat jjullie het zo goed naar jullie zin hebben en zulke mooie dingen zien.
Niels is over met maar 1 vijf voor Duits en verder heeft hij zijn toetsen dus goed gemaakt. Super van hem.

Femke heeft as woensdag haar eindfeest en musical.Daarna hebben we lekker met zijn alle vakantie. Fem nog een paar keer feestjes bij vriendinnen en dan de jeugdronde.

Niels zoekt een baantje.

Verder gaat alles goed.

Ed zit vandaag bij Dinant. Mooie route en mooie natuur. Begon al aardig te klimmen, maar geen last.
Zat vanmiddag lekker op het terras bij het hotel met een groep Belgen.
OOk 2 vrouwen ontmoet die vanuit Parijs op de terugweg naar Nederland waren.

Heel veel groetjes vanuit en zeer omstuimig Nederland (qua weer nu vanavond. Plensbuien regen en onweer)

Heel veel groetjes en liefs van ons-3.

Mark 22-06-2012 13:12 {{button-6471}}

Hoi Ma en Truus,

Klinkt mooi zeg, het zal indrukwekkend zijn. Hier gaat alles goed, met Jackie ook, geen probleem. Nou ik ben benieuwd naar het volgende mailtje maar haast je niet hè.

Groetjes!!

leny en sjaak 22-06-2012 13:23 {{button-6473}}

Tof Wil. Inderdaad is het heel leuk je te volgen en te vernemen dat jullie genieten.