De eerste dagen met de camper

Door M.A. Bunnik - 19-04-2012 04:47

Wij hebben drie gezellige dagen doorgebracht in Riverside. Vrijdag was de koudste dag van dit jaar en ’s middags heeft het flink geregend. Zaterdag scheen de zon weer en zijn we naar het laboratium geweest waar Evelien en Sebastiaan aan hun onderzoeken werken. We hebben ook nog een rondleiding gekregen over de campus en hebben de hortus bezocht, met een  - voor ons - bijzondere collectie cactussen. Op zondag gingen ze allebei om zes uur ’s ochtends hardlopen en Evelien kwam terug om weer brood te bakken. We hebben ook nog het park gezien waar zij altijd door fietsen naar hun werk. ’s Avonds bij een Pakistaans restaurant gegeten. Het is in Amerika de gewoonte om wat er over is van het eten mee te nemen in doosjes, dus wij hadden de eerste dag alleen maar wat op te warmen.

Op maandag heeft Evelien ons naar de camperverhuurder gebracht, waar onze camper al klaar stond. Na doorlezen van de papieren en een uitleg over de camper gingen we op weg.

Wat een gekkenhuis is de agglomeratie Los Angeles. Schijnt één van de grootste van de wereld te zijn. We hebben bijna twee uur op snelwegen van vier of vijf breed gereden. We hadden een camping uitgezocht op zo’n twee honderd mijl afstand en we kwamen daar pas om zes uur. Na een koude nacht op dinsdag eerst langs de Wal mart om onze voedselvoorraad op peil te brengen en toen richting Joshua Tree Park. Daar zitten we nu op een camping midden in de natuur, en je betaalt vooruit door geld in een envelop in een busje te doen, voor het aantal nachten dat je wilt blijven. Omdat het heel helder was hebben we een prachtige sterrenhemel gezien. Vandaag, woensdag, heel Joshua Tree Park doorgereden en nu zitten we op een camping aan de Coloradorivier,

Nel zoeteman 19-04-2012 12:44 {{button-4989}}

Hallo Marga en Rinus,
Leuk om te lezen waar jullie zitten. Het is voor ons zo herkenbaar. De wegen en de winkels. Las in de krant dat de grootste AH-XL in Amerika de kleinste supermarkten zijn.
Je blijft je verbazen over alles. Het eten wat je mme krijgt, de hele dikke mensen en nog veel meer. Ook Josuha-tree park hebben wij bezochten. De kaart wordt er nu bijgehaald en we zijn benieuwd naar de volgende stop. Jammer dat het weer nog een beetje tegenzit maar dat wordt steeds beter..
Je vorige mail ook gelezen maar kon niet beantwoorden omdat er een storing geweest is en ik (Nel)alle mails en .... kwijt ben geraakt. Gelukkig kon ik wel mails ontvangen. Vandaar nu pas antwoord. Wens jullie nog een fijne reis en tot de volgende keer.
Nel en Carl

M.A. Bunnik 19-04-2012 16:10 {{button-4993}}

Leuk van jullie te horen, het is nu zeven uur 's ochtends, Rinus slaapt nog en ik zit lekker achter mijn laptop. Het wordt de komende dagen heet, zo'n 30 graden. Het is zo'n groot land, niet te beschrijven. Jullie hoort snel weer van ons. Groeten, Marga

Marga en Rob 19-04-2012 21:39 {{button-4999}}

Hallo Marga en Rinus.
Leuk van jullie om zo op de hoogte te blijven van jullie reis door Californië. Ik had al een mailtje gestuurd naar jullie hotmail-adres, maar ik weet niet of je die ook gelezen hebt. Daarom doe ik het ook maar op deze manier.
Hier is het verschrikkelijk koud. De temperatuur komt niet boven de 10graden. Mooie foto's heb je al gemaakt. Wij hopen dat jullie net zo genieten als wij toen gedaan hebben.
Hier in de straat gaat alles prima. Geen gekke dingen en jullie huis staat er prima bij. We passen er goed op.
Heel veel vakantie plezier en geniet er van. Een goede reis toegewenst.