And so I face the final curtain.

Door Flip van Pruissen - 29-09-2011 06:42

Tja, even geen geluk gehad met internet. We hebben jullie verlaten bij Lake Havasu. Daar was internet op de camping, maar daaar moest je voor betalen en dat hebben we één keer gedaan voor 24 uur om wat foto's en een bericht bij te werken maar daarna niet meer. Na dus een rustdag bij Lake Havasu, waar erg weinig te beleven is als je niet een enorme boot hebt waarmee je zó hard door het water kunt stuiven dat je jezelf lekker nat spat, zijn we doorgereden naar Malibu Beach omdat dat vlakbij de inleverplaats lag van onze camper. De volgende dag (dinsdag) moest dat ding vóór 11.00 uur worden ingeleverd. Afgetankt en van binnen schoon gemaakt . Op die rustdag hebben we ons hoofdzakelijk vermaakt met lezen, wat boodschappen doen, en ons verbazen over de enorme campers en boten die de mensen op de camping hadden, als ook over het feit dat niemand er loopt maar in plaats daarvan in een golfkarretje rondtourt. Zelfs de hond wordt uitgelaten door hem in zo'n karretje te zetten en rond te rijden!

Malibu Beach ligt, dat zal niemand verbazen, aan de Stille Oceaan en die grote plas water was een mooi eindpunt voor onze tocht van 3 weken met de camper. Het heeft zoiets van "hier kun je niet verder" (Ja terug naar boven natuurlijk, maar toch). We kwamen er na een "heroïsche" tocht met de camper over de overvolle wegen in en rond Los Angeles. Het was ook direct de duurste camping van de hele vakantie maar alla: het lag prachtig met uitzicht over de oceaan en ze hadden internet. Dat laatste klopte, maar zoals wel vaker tijdens deze vakantie, wilde dat niet zeggen dat het ook werkte. Veelal was het bereik veel te gering en vervolgens de capaciteit veel te klein voor de grote hoeveelheid kampeerders. Zo ook hier. Dat gaf dan weer volop tijd voor een strandwandeling op Malibu Beach wat nog plaatjes opleverde van pelikanen en een ondergaande zon.

De camper inleveren ging probleemloos en Om Noud kwam ons keurig op tijd ophalen. Later bleek dat ie erg lang had moeten zoeken om het adres te vinden, maar dat wisten we toen niet. Hij rijdt met zijn 84 jaar nog uitstekend auto en bracht ons keurig naar zijn huis in Temple City. Daar zijn we sindsdien. Van iedereen de groeten gedaan en de cadeautjes overgedragen. We kletsen gezellig een hele hoop, het meeste in plat Tilburgs. Het is hartstikke leuk hier.

Vandaag hebben we Huntington Library bezocht. Een combinatie van prachtige tuinen en een museum hier niet te ver vandaan. Het weer was prima want niet te warm en het uitstapje mooi.

Hier wou ik het bij laten. Jullie zijn bijgepraat. Ik heb Tineke uitgedaagd nog een soort epiloog te schrijven en misschien doet ze dat nog. Ik hoop dat de verslagen een beetje te pruimen waren. Zelf hebben we er wel plezier mee gehad.

Ijs en weder dienende stappen we zaterdag om 14.00 uur weer op het vliegtuig en zijn we zondag weer in Nederland. Dan zien we jullie wel weer.

Groetjes.

Annemiek 29-09-2011 11:40 {{button-4269}}

Bedankt voor de leuke verslagen en de mooie foto's en alvast een goede terugreis teogewenst.

Inge Jochems 29-09-2011 16:45 {{button-4282}}

De reisvetslagen waren zeker te pruimen! Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaakten. Geniet nog maar heerlijk van de laatste dagen daar en een goede vlucht gewenst naar Nederland.
Het weer is nu heerlijk, vanmiddag 26 graden, tot en met het weekend schijnt het nog goed te zijn. Kunnen jullie hier ook lekker in de zon uitrusten.

Tineke, ik word wel heel nieuwsgierig naar je epiloog, laat maar komen!!!!

Groetejs Inge

marie-therese 29-09-2011 20:08 {{button-4289}}

een mooie afsluiting van jullie reis! Mijn oompie ziet er nog fantastisch uit! Geen cadeau van mij, maar een dikke knuffel van achter mijn pc. Zijn buitenverblijf wordt erg goed onderhouden en pinkie is een prachtig schilderstuk net als blue boy in een van zijn vertrekken!
moar dè tilburgs dè goa doar nie bay! ut is moar goe des se dè doar nie vurstoan! se zun um boitun smètu!
Geniet nog van de laatste dagen en kom weer veilig terug.
liefs voor allen daar van mij en mama

léonie 29-09-2011 21:31 {{button-4293}}

ik heb even niets van mezelf laten horen, je kent het wel, druk...druk...druk...het allerbekende "excuus"! maar helaas is het wel zo. gelukkig maar dat ik zo af en toe tussen mijn werkmails jullie vakantieweblog aantrof! dat bracht me weer even in een andere wereld als die van WERKEN!!!
de reis zit er zo goed als op. nog 1 dagje bij oom noud (wat zou ik er graag even bij zijn...en lekker mee kunnen genieten van zijn grapjes, tilburgs geouwe.....en de gezelligheid) en dan gaan jullie te terugreis aanvaarden! het MOET er natuurlijk eens van komen. er is een tijd van komen en een tijd van gaan zegt men, maar dat laatste is niet altijd prettig.
wat hebben jullie een heerlijke- niet te vergeten- vakantie gehad!
ik vond het jammer om te horen dat monument valley zo veranderd was!
en ook ik heb me verbaasd over de "sloepen" van campers op die foto!! jeetje, hoe sleur je zo'n ding mee!!
verder heb ik genoten van jullie prachtige foto's, verhalen, grapjes en de sfeer die jij prima kon weergeven in de teksten flip!
jullie zullen vast nog heel vaak praten over deze reis en ja, tineke ga maar sparen!
ik wens jullie een goede terugreis en geniet nog lang na van deze reis.
vergeet niet om oom noud heel veel liefs te geven van mij.
een extra dikke knuffel van mij voor hem!
groetjes, léonie en ruud.