San francisco

Door B. van Hagen - 11-08-2011 19:33 Weblog 11-08 Hallo allemaal, Hier spreekt voor het eerst een 16-jarige dame. Ik heb hier mijn stukjes taart en de eerste corona's al gehad, helemaal leuk. De afgelopen dagen waren leuk in san francisco. We begonnen de eerste dag (09-10) met het rijden naar de volgende camping, waar we de camper weg hebben gezet en zijn we met een shuttle bus die speciaal voor ons reed naar de stad gebracht. Daar werden we afgezet bij dezelfde organisatie alsonze camping zelf, zij regelen rondtours en dat soort dingen. Deze winkel ligt in de china town en er werken allemaal chinezen. Wij noemen ze allemaal nasi of bamiballen, dus we hebben de grootste lol. We hebben daar een 24-uurs pas voor de hop-on en hop-off bus gekocht. Daarmee kun je langs alle sight seeing points in san francisco. We zijn in china town opgestapt en zijn er bij fishermans wharf uitgegaan. Dat is een toeristische trekpleister met allemaal viskraampjes, boten en zeerobben. Ook heb je vanaf hier uitzicht op de gevangenis die omringd is door water, alcatraz. We hebben vis gegeten op de pier met uitzicht op het water. Daarna zijn we met de bus meegegaan om het hele rondje san francisco te zien. De rondleiding duurde iets minder dan 2 uur en was best interessant. De chauffeur vertelde een leuk verhaaltje en wees onder meer de plekken aan waar o.a Full House (mama's serie vroeger) en Pretty Women zijn opgenomen. Na deze rondleiding zijn we een groot winkelcentrum ingedoken waar we een rondje hebben gelopen. We moesten alweer om 22.00 uur met de laatste bus naar de camping. De volgende ochtend zijn we met de bus van 11 uur naar de stad gebracht. We zijn weer naar de Fishermans wharf gegaan en hebben daar fietsen gehuurd, en ja kinderen tot 18 moeten verplicht een helm op dus thomas en ik zagen er niet uit... We hebben een heel stuk richting de golden gate bridge gefietst. Daar eenmaal aangekomen hebben we even een snickers gegeten voor de nodige energie (die we wel nodig hadden) en zijn we de brug opgefietst. Een paar uurtjes later kwamen we terug bij fishermans wharf, daar hebben we geluncht en onze fietsen ingeleverd. We hebben ons daar opgesplitst: de mannen gingen mannen dingen doen en de vrouwen gimgen shoppen. Mams en ik moesten nog een stukje lopen en onderweg zagen we Cable Cars, brandweerauto's en straten die omhoog en naar beneden gingen, heel fijn lopen dus ha-ha. 's Avonds hebben we in het winkelcentrum gegeten, daar had je bijna de hele verdieping vol eten en kon iedereen uitzoeken wat die wilde eten, we zaten dan ook aan tafel met pizza, wokgerecht en hamburgers. We zijn na het eten richting het hilton gelopen, dat was het hotel dat het dichtst bij de verzamelplaats voor de bus was, daar hebben we nog wat gedronken en zijn daarna naar de bus gegaan die oms terugbracht naar de camper. Gisteravond hebben we nog wat gedronken en spelletjes gedaan in de camper en zijn daarna in bed gaan liggen. Vanochtend zijn we rond 9 uur opgestaan en gaan we zo afzakken naar beneden, richting los angeles waar we over een week precies weer terug naar nederland vliegen. We houden jullie op de hoogte. Groetjes de hagentjes X charlot