raften+Cortez

Door Joost van Gils - 03-08-2011 05:44

Hoi allemaal,

Ik was vandaag weer aan de beurt om een verhaaltje te schrijven dus 's avonds maar weer achter de mac (laptop) van Fleur. Ik vind dat we vandaag een super dag hebben gehad! We gingen vanochtend vroeg op en Fleur, papa en mama gingen douche en net als altijd bleef ik nog even in bed liggen en ging niet douchen. Na dat iedereen klaar was en gegeten had gingen we op weg naar de plek waar we zouden vertrekken met de rafts (boten). We gingen naar binnen en leverde de rugzak met alle waardevolle spullen in omdat ze gezegd hadden dat het nog wel eens erg heftig kon worden :)! Toen mochten we verder lopen en kregen we allemaal een zwemvest. Daarna mochten we met z'n alle want er waren meer mensen die mee gingen in de bus, daar achter hingen de rafts die mee gingen. Toen we naar 45 min langs een heel mooi stuk land hadden gereden mochten we allemaal uit de bus en de rafts werden in de rivier gelegd. We moesten met z'n alle naar en mevrouw en kregen uitleg over wat je bijv. moest doen als je onder de boot kwam hoe je moest zwemmen en nog veel meer. Je moest bijvoorbeeld als de gids vroeg of het goed ging je hand op je hoofd leggen. Toen werden we in twee grote groepen gesplitst wie er de hele dag ging en wie er een halve dag ging wij gingen een halve dag. Daarna maakten ze een aantaal groepjes en werd je bij een gids geplaatst. Onze gids was een meisje Megan en was begin 20. We mochten allemaal in de boot. Wij waren trouwens bij 6 Chinesen een vader 2 jongens en 3 meisjes geplaatst. Toen mochten we gaan varen nou eigenlijk met de stroming mee drijven. Toen we een eindje op weg waren en nog steeds niks heftigs tegen waren gekomen mochten we even zwemmen het was op het begin koud maar was ook wel weer een lekkere afkoeling. Een stuk verder kwamen er een paar wilde stromingen en moesten we soms hard peddelen. Op die stukken ging onze Chinese vader lekker even filmen en lagen wij soms helemaal dubbel van het lachen. Maar wij moesten jammer genoeg wel al het werk doen samen met Megan. We hebben voor de rest ook erg gelachen om Papa, die had een Chineesje voor zich zitten von rond de 10 en die peddelde nog niet zo hard en maakt soms papa nat :). Dat vond hij allemaal erg leuk totdat papa hem ook een keer nat maakte!! Uiteindelijk hebben we veel lol gehad en lekker gezwommen op papa na want die ging er niet in. Er zijn ook leuke foto's gemaakt in een stroomversnelling als je wilt kan je die terug vinden op: www.moabactionshots.com. Na een hele ochtend gevaren mochten we weer terug naar de bus en gingen terug naar de plek waar we de camper (RV) 's ochtends hadden neer gezet. Toen we allemaal weer een beetje opgedroogd waren en schone kleren aan hadden gedaan gingen we nog een broodje halen bij de subway, dat was erg lekker!! Daarna gingen we weer op pad met de camper op weg naar Cortez. Fleur en ik hebben bijna heel de weg geslapen en waren weer uitgerust toen we op de camping aankwamen. Daar hebben we wat gelezen en naar het onweer gekeken dat was erg mooi en leuk om te zien. Toen het weer wat opgeklaard was gingen we nog even zwemmen behalve Fleur die de foto's vanmiddag weer op de site heeft gezet. 's Avonds hebben we lekker pasta gegeten die door mama was gemaakt, heerlijk was het. Nu zijn we nog even wat aan het drinken en Fleur en ik gaan zo naar bed.

Heel veel groetjes uit Amerika van Pam

p.s. wie wil weten hoe het met mijn beugel gaat. Alles zit nog vast en moet goed tandenpoetsen en 's avonds met fluoride spoelen.

Cor en Gerda 03-08-2011 08:14 {{button-2069}}

Hoi allemaal! Klinkt allemaal 'exiting' hoor, dat raften!! En Joost....vanaf nu een hekel aan Chinezen?? ;-)
Inderdaad Pam, we waren nieuwsgierig hoe het met je beugel was...gelukkig goed!!
Groetjes uit een tot nu toe warm Nederland, maar nu (08.10 uur) begint het net te regenen en dat gaat ook weer een paar dagen duren...!
xxx Cor en Gerda.

S10 03-08-2011 08:35 {{button-2071}}

Hi there,
Op de site van Akke las ik al dat het raften niet erg wild was maar wel heel leuk, lekker zwemmen lijkt me geweldig! Jullie maken wel veel mee ben straks echt benieuwd naar de verhalen en overige foto's! Hier nu bewolkt en wat regen en benauwd. Pien heeft het heerlijk in Engeland, als je een keer verbinding hebt kijk maar eens voor foto's op haar site.
Goede reis verder en geniet ze!
xxx S10 & de rest

J en J uit Breda. 03-08-2011 09:27 {{button-2076}}

Geweldig Pam jouw verslag. Wij genieten van wat jullie beleven Ben goed voorzichtig en tot de volgende mail .Wij kijken er naar uit Het is nu 3- 8 en 9.25 u Heel veel liefs van ons Houdoe.

jan van brimk 03-08-2011 10:08 {{button-2081}}

goeie morgen allemaal of liggen jullie nog in bed
lekkergezwommen?Hi Pam jij zou later best journaliste kunnen worden want je bent een echte verhalen verteller
op zo'n manier beleef je je dag 2 keer blijf genieten en wees voorzichtig.Wel een grote wereld maar met deze techniek erg klein. an small woreld.tot zover weer blijf allen gezond en tot mails groetjes (Opa)