Ochtendgloren in Zion en middag in Bryce

Door Joost van Gils - 29-07-2011 16:21

Hoi allemaal,

Vandaag hebben we weer genoten! 's Ochtends vroeg om 6.00 uur zijn we opgestaan en hebben de tweede bus naar de canyon in Zion genomen. De eerste reed net voor onze neus weg :-(. Er zaten maar weinig mensen in de bus en toen we bij de Weeping Rock uit de shuttle bus stapten waren we de enigen. We hebben een klein wandelingetje gemaakt naar deze mooie Rock (erg mooi begroeid vanwege dat er water uit het gesteente komt). In de tussentijd klom de zon boven en langzaamaan in de canyon. Echt heel bijzonder en mooi om te zien! Natuurlijk heb ik veel foto's geschoten, ben benieuwd hoe ze gelukt zijn. Een uurtje later zaten we weer in de bus, bi het visitor centre even uitgestapt om onze waterflessen te vullen met Spring Water en toen weer terug naar de camping. Lekker douchen, beetje eten en een lekker bakje koffie en weer op weg.

Met de camper zijn we door het kleine stuk van Zion waar je mag rijden gegaan en vervolgens door de Mnt Carmel tunnel gereden. Deze is zo smal dat voor ons, en alle andere campers, het verkeer in de tegenovergestselde richting stil gelegd werd zodat we midden door de tunnel konden rijden. Mooie oude en pikkedonkere tunnel. de route na de tunnel is ook zeker de moeite waard: erg mooie rots en steen formaties.

De rest van de route naar Byrce is mooi, groen en weer vlak. Onderweg hebben we getankt en op een andere plek de koffiebeker gratis refilled.

Vanmiddag hebben we de Bryce Canyon bezocht: met de park shuttle naar Bryce Point en genieten van een heel bijzonder uitzicht.

We kamperen op Ruby's Inn: een soort western  pretpark met camping, lodges restaurantjes en winkeltjes. Wij staan op het RV park van het personeel midden tussen de lodges, prima en lekker rustig.

Aan het eind van de middag hebben we nog ervaringen uitgewisseld met onze NL buren (" een van de velen"!). Zij maken de rondreis in tegenovergestelde richting, dus we konden elkaar tips en info geven. Morgen weer verder, op weg naar Capital Reef!

groetjes, Wilma

jan van brink 29-07-2011 19:05 {{button-1828}}

hallo vacantie4ders
ffffffffffff reageren er is een mededeling in jullie mail betreffende mijn adres wat ik niet snap dus ik wacht maaar af of ik het goed begrepen heb hopelijk gaan de berichten normaal door.
Geniet maar van het vervolg van jullie vacantie.
groetjes (O)pa

j-j van gils 29-07-2011 20:40 {{button-1833}}

Wilma mooi verslag ,jullie zien mieters veel, maak er veel foto,s van. Vanmiddag bij Heleen en Henk geweest, lekker druk en mooie muziek die ze gemaakt hebben Hun hadden goed gezorgd.Het weer was koud en bewolkt maar gelukkig droog Weer tot mailtje. Vele goede wensen van onsJen J en J Breda